|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska försäkra en M3 05. Vilket Försäkringsbolag är billigast? Bor i Stockholm Tacksam för alla tips | |
| för mig är BMW OrginalFörsäkring billigast | |
| Ring och hör med Trygg Hansa och Länsförsäkringar också. Dom var betydligt billigare än Original Försäkringar, iaf för mig. | |
hampe m3 |
ring runt till varje bolag o fråga, pruta o va jobbig. Premien faställs på ålder, adress, svensk sålt, importerat, garage, enskilt garage, allmän gata, larm, imobiliser, skade fria år, skade statestik, vilja att försäkra just den typ av bil, körkorts år + en hel del annat. E du ung o bor i stockholm så får du räkna m en premie upp till 130 000 kr per år hel försäkrat m lägsta mil, tyvär. sist ja kollade va det fortfarande bara 3 bolag som tog imot m3 av E36 kaross, o då va trygg-hansa biligast, dok litte över 128 000 per år, m imobiliser, larm, svens sålt, under 10 000mil, men då krävs det att du visar upp bilen o går m på att du ska bli "förhörd" av dom och stå ut m idot frågor, skulle det mot förmodan hända ngt, ja då kan man se i stjärnorna efter ersättning. Nu e det ju så att 2 av mina mkt nära o bekanta jobbar inom just försäkrings bitten o har därför förklarat en del hur det går till o varför premien på vissa bilar når orealistiska nivåer. mvh hampe, 82 o inte dömd för några trafik förtelser eller varit m om olyckor som står i papper. |
hampe m3 |
OJ OJ, mina ögon spelade mig ett spratt, ser nu att det va en 05 det gällde. Ja då e det bätre priser samt bemötande, men ring runt, det e det värt. mvh h |
modano |
128000??? flyta till en mindre ort!! betalar 8060/helår på M-coupen! |
|
Regga dig på Insplanet: Länk Där kan du jämföra alla priser, ring sedan till de billigaste bolagen, kom ihåg att du nästan alltid kan pruta lite och berätta gärna vad billigare försäkringsbolag erbjuder dig. Det ska absolut inte behöva kosta några 130 k kr. |
|
hampe m3 |
modano, mindre ort e trevligt, ja skrev i en annan tråd som du skapat angånde försäkring, ja har bott i samma stad som dig, så jag e fult medveten om att försäkringen e bra mkt biligare i små stad. tokerik Insplanet ger ja inte mkt för, inte en ända gång har dom lyckats hitta billigare premie på ngon av våra vagnar än va gammal hederligt ringa runt arbete gjort, o dom arbetar väll inte m samtliga bolag, eller har ja fel?? |
|
Trygg Hansa har ganska bra premier har jag för mig? Ett litet tips. Det huset du bor i, vad har ni för försäkring där? Kolla om du inte kan få billigare genom att försäkra bilen där oxå? Kan ju funka... |
|
modano |
håller med om Insplanet... deras billigaste premie för Coupen låg på 13700. . själv fick jag den för 8060 på IF ! |
M3artin |
Hej, själv har jag Foksam för strax under 9000kr/helåret för helförsäkring. Man bör ringa många, många samtal innan man bestämmer sig. Dock är jag över 30år bor i villa i en fiskehåla med 1000 invånare långt från någon storstad. Lycka till!! M3artin |
| Jag betalar 6375:- helår med max 1000mil/år. Men då bor jag inte i stockholm så det är inte mycket till jämförelse. | |
|
Jag läste i tidningen BILSPORT för ca ett år sedan följande: En 35 årig man i stockholms innerstad skulle få betala 105 000 för att ha sin M3 försäkrad. nu framkom det inte vilken av M3orna/ om han hade garage mm, men det kan ju va en hänvisning om priserna i försäkringsdjungeln! Själv ska jag förmodligen köpa mig en M3 -97 i helgen (har en på G). För den får jag ge 23 000:-/helår En månadskostnad på ca 2000:- Jag e 22 år/ haft körkort sen 01/ Inte orsakat skada/ Garage mm Även det är för mig oerhört mycket pengar men inte i närheten av 08an;) |
|
|
Anledningen till att M3 försäkringen är såpass hög som den är beror mycket på statistik. Synd att idioter inte kan skilja på "mitt och ditt" och att just M3 e36 är ganska utsatt. Det är även synd att M3 ägare kör som idioter så dem krockar sina bilar. Det är också så att M3 ägare är ganska rädda om sina bilar så tex en parkeringsskada leder till dyra kostnader för försökringsbolagen. Exempelvis många Volvo ägare skiter i parkeringsskador, får ofta behålla sina speglar, vingar, spoilers, stereos och kör mer försiktigt! Kedja fast speglarna och låt bli att smälla era bilar, så går premierna ner ;D |
|
|
Köper man en bil som M3 kan man ju inte heller räkna med att få en premie på en snusdosa varje månad! Ska du ha kraft under huven ska du självklart betala för det också. Då ja tror att dem flesta unga grabbar som kör m3or antingen har en snäll mamma och pappa eller skenförsäkrar. Såklart så försvarar jag inte premierna jag får när jag testar att premieberäkna kostnaderna för att få försäkra! Sanslöst Jag bor verkligen tasktigt till kan man säga! och att försäkra en M-bil är helt enkelt inte rätt för min plånbok även fast man har råd!! Det enda ja skulle få är 2 nya kompisar som heter vatten och bröd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.