|
|
|
|---|---|
|
Står inför ett bilbyte men kan inte riktigt bestämma mig, tjejen får ta över lilla e46an så nu har jag hittat en fin svensksåld 523-00 med m-sport med 7700mil på mätarn eller så blir det en som det verkar, lika fin 530-01 med 10700mil oxå sv.såld. Ska åka och titta på bägge bilarna nu i veckan så valet kanske blir lättare efter det men det lutar nog åt 530 med lite mer motor.. Martin | |
|
Hur ligger priserna? Jag skulle välja 530i alla gånger om det inte skiljer allt för många tiotusingar i pris! Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
139 000 för 523, och 159 000 för, 530. Men som sagt , jag har inte tittat och diskuterat ev prut.sen va 530´`n utrustad med helskinn sport samt fina 18" fälgar. Martin |
|
|
530 helt klart om de är lika fina! ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| 530 Direkt! | |
Ulke |
Inte en tvekan om de är likvärdiga i skick! 530 alla dagar... mvh Ulke |
|
Ni har väl bekräftat mina tankar , blir nog 530 om skicket är lika topp som bilderna visar.. ska ringa handlarn imorgon å be om mer info ang servicedokumentation. det e ju en 30 mil att åka så jag gör det ju gärna inte för att upptäcka att nåt inte e 100 typ 525:an jag kollade för några veckor sedan. Toppskick men inte servad på 5000mil å inga papper på något... Martin |
|
|
Just bytt från 523 till 530.. Helnöjd!! T |
|
|
Ni får ju försäkring därefter på era 530s också. 523an går ju att försäkra till en bra peng hos aktsam.se Medlem i Farsor med BMW |
|
|
Försäkringskostnaden glömmer man vid första fullgas omkörningen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
m_johan84: Man måste väl vara 24 år för att får köra en bil som försäkrad hos Aktsam, annars blir det riktigt dyr självrisk om det händer något... Dessutom får du betala 40% själv av rep.kostaden i självrisk på motorskadegarantin, om den fortfarande gäller vill säga... |
|
|
Väldigt få bilar platsar in hos Aktsam, 523i går men stopp för 528i av E39.Kollade upp två bilar en 530i samt en 523im sistnämnda var 6000kr billigare om året för mig i försäkring. mvh |
|
| 523 är snålare på bränsle dessutom. En bra kompromiss mellan plånbok och leksinne. Tycker personligen att E39 ser hellam ut utan M-pkt. Gubbåket till och från hemmet. Men nog skulle jag välja 530 i dina skor då du får faceliften och en mycket trevlig motor. Eller pruta rejält på 523:an då mellanskillnaden är för liten i förhållande till vad du får. Du kan eftermontera M-pkt eller delar därav så är saken biff. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.