|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Någon här som vet om ett gäng 20" Alpina som sitter på en 7-serie (E38) passar på en 850? Däcken är kanske lite stora men är bultcirkel, inpressning och så samma? Har hört att endast E39 ska ha större centrumhål... Sen att 3-serierna har annan inpressning. Ska sälja mina hjul nämligen och vill ha torrt på fötterna när det gäller om de passar köparens bil eller inte! Vill ju inte stå där med en missnöjd köpare som inte får på hjulen till våren! |
|
De passar INTE! Fel ET(inpressning totalt). 850 skall ha Et15 fram och max 22 bak. Vid 18" Alpina till 8serien är ET 10 fram och 17 bak då är framfälgen 9tum och bakfälgen 10.5 tum. Asken |
|
Ras.mus |
Så du tror alltså att 5 mm skillnad kommer att göra så mycket?? Skillnaden mellan 275 och 265 mm bredd på däcken gör ju lika stor skillnad... |
|
Kolla ET-måttet på Alpina fälgarna innan du dömer ut dem för e31-bruk. Fram på 850'n skall det vara 10-15 och bak 15-19. Till 7-serien har BMW originalfälgar alla möjliga kombinationer (fram/bak); 13/25, 20/20, 20/22, 20/25, 23/23. |
|
|
Jag tror inte.... Lägg på dom ca 30 minuters jobb så ser du själv vad jag har sett.... Asken |
|
| M3 E30 fälgar passar däremot på E31..... | |
Ras.mus |
Men om ET är för stort, borde man inte kunna fixa detta med spacers??? Det gör man ju om man ska ha 3-seriefälgar på 5-serien, då får man ha 20 mm spacers. I detta fallet borde det ju räcka med 5-6 mm spacers vilket borde funka fint, eller? |
|
Asken: En nybörjarfråga,,,, kan olika ET göra att fälgar (med olika bredd), ändå når ändå ut till ytterkant på skärmen? Enligt ett inlägg på roadfly så skall t.ex. MK motorsport 11x18" ha den "ultimata passformen". Tillverkaren RIAL därimot rekommenderar 10" bredd på deras 19 tummare till 8-serien. En tum motsvarar 2,5cm, och det är en ganska stor skillnad om fälg+däck ligger perfekt mot skärm eller om den ligger 2,5cm innanför skärm.... Min förra 8-serie hade 18" BBS RC, vilket borde då 8,5" resp 9,5 (okänd ET). Där bak vet jag att det satt en spacer på på ca 2cm. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.