|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag monterade ner avgasröret på 750:in för att komma åt kardanstången. Men när jag lossade avgasröret från grenrören så råkade jag dra av två stycken av bultarna (altså i skarven som sitter längst fram under bilen). Hur ska jag lättast få bort de avdragna bultarna? Är de skruvade med vanlig gäng eller är de ipressade? Jag tänkte ta bort dessa och ersätta dem som gått sönder med nya. Mvh Fredrik | |
Paap Reeder |
Inte bra alls. Jag skulle borra upp och gänga om med M8. Det fordrar dock att man lyckas borra precis i centrum av den avdragna bulten. Om gängorna blir bara litet skadade eller orena gör det kanske inte så mycket eftersom den pinnpulten ju inte skall skruvas mer än dit ... sedan används muttern. Annars får man stega upp till M10 men då blir godset väldigt tunnt. Otroligt viktigt att det blir tätt där ty annars får man aldrig ordning på HC. ... att behöva lossa byxrören kräver först en rejäl dos valium och starköl för att man skall kunna ta det till sig på ett rätt sätt. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.