AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.279

fällbart baksäte hur i hela...

Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
Ni som har fällbart/ delbart baksäte hur sjutton får ni ned ryggstödet, den där "röda grejen" i ryggstödets överkant far ju inte upp... antar att det är en spärr av något slag, även om man trycker på "handtaget" under sittdynan händer ingeting.
Någon som kanske har ett bra tips.
Vet ej riktigt hur det funkar.

full fart spar tid
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Som sagt har du ju en spärr som påverkas av ett handtag under sätet. Det ska ju skötas automatiskt men ibland får man dock hjälpa den lite. Tryck bara ner den i botten ordentligt och lyft sedan upp den i topp så släpper det säkert. Provat båda sidorna? Ett tips: se till så att inte bältet dras in i ryggstödet när du fäller det för då får man ett helvete att fälla tillbaka det. Jag fick lossa nedre fästet på bältet...JOBBIGT och TRÅNGT när sätet är nerfällt:)

Rickard
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag har det omvända problemet, stolarna vägrar låsa fast och den röda pluppen är uppe konstant. Samma sak på bägge sidorna. :-( Någon som har ett tips?
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
Mina "röda pluppar" rör sig inte överhuvudtaget, hur jag än trycker spaken ned och sedan upp, "plupparna" sitter fast....

"plupparna", kan man dra upp eller på något annat vis få upp dem eller manövreras de enbart med spaken under sittdynan?

Verkar vara smäck...

full fart spar tid
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
min har iofs ett låsbart handtag bredvid "pluppen" istället för spaken under sittdynan. Är det annorlunda konstruktion på denna variant?
MO
Mattias1,
Om du tittar noga på spaken så finns där en torx skruv och ett avlångt hål. Prova att lossa skruven och justera spaken. Det funkade för mig.
Mrcus

Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
mo, tack för tipset, perfekt, ska prova med en gång..

full fart spar tid
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Minna spärrar segar båda vid öppning och stängning men det är väl bara att :
"USE THE FORCE" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.