AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Torkarna stannar inte i rätt läge.

Ki
12
Kiddy
325 I -92 Schnitzer
YZ 426 F -00
Torkarna går bara på högsta hastigheten och jag kan stanna dem var vi vill (går inte tillbaka till utgångs läget). Ibland fungerar allt intervall och låghastighet och stannar även där den ska stanna(när det är fuktigt ute).Allt annat fungerar på bilen.Jag har redan tagit ut torkar motorn (lite trångt men det gick) och mätt upp den, kört den och den är hel. Det sitter en liten mikro brytare vid torkar motorn som ska stoppa torkar armarna i rätt läge och den fungerar som den ska. Jag har kollat alla säkringarna så det inte är något glapp någonstans. Efter detta har jag fått ett tips om att det kan vara mjukvarufel och att det ska sitta en enhet någonstans bakom baksättet men den har jag inte lyckats hitta än.(tror inte den sitter där).Det jag hoppas på är att det ska räcka att bryta strömmen vid boxen och på så sätt nollställa enheten och även se över kontakterna för glapp kontakt. Så var det när mitt larm inte fungerade efter det att strömmen hade varit bruten. Jag kopplade bort larm boxen från alla kontakter, mitt larm fungerar idag så kan detta vara ett liknande fel.(det räckte inte med att ta bort en pol på batteriet)

Kiddymojen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.