AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
812

Tempmätaren eller annat problem?

Br
35
Brojna
525 tds -93
Hej. Har en 525i -92. Tempmätaren kan gå uppåt ibland, och om man stannar och öppnar huven så verkar kylartempen och sådant ligga normalt. Inget pysande eller liknande. Den har kokat förut när tempmätaren gått upp lite och då pös det och rann lite vatten ur luftskruven. Fast nu är det inga sådana problem, tempmätaren kan gå upp på rött ibland för att sen falla tillbaks mot normal, och sen stiga igen. Kylarvatten finns det och värmen fungerar som den ska.

Är det tempgivaren till mätaren som spökar eller kan det vara något annat fel?
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Har den kokat så är det nått galet och jag skulle inte köra en meter till innan jag lokaliserat felet alt mätt upp med annan mätare....
kan vara fel på vattenpump,termostat,nått stopp,fläktkoppling m.m i värsta fall toppackning eller toppen...försvinner det vatten?

kan ju vara givarfel,glappt instrument om du har tur men har den kokat så lutar det mer åt något av de andra...tyvärr!

Mvh Andreas

Br
35
Brojna
525 tds -93
Den har kokat förr men det var för att den läckte vatten men det är åtgärdat nu. Det jag syftade på nu var att tempmätaren går upp fast den inte kokar.
Br
35
Brojna
525 tds -93
Det försvinner inget vatten och värmen fungerar som den ska. Men om det hade vart fläktkopplingen så hade den väl fortfarande fått kylning av fartvinden?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.