AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.394

728 E38

Letar fortfarande lite efter "rätt" 728 iA E38, vad tycker ni som förmodligen har lite bättre kolla på priser än vad jag som nybörjare inom märket har. Denna har inte rullat så mycket och har mycket utrustning. Finns bara 3 st e38Or på power börsen som rullat under 13000 mil, en är manuell och den andra är en 750. Har talat med ägaren ett par gånger, men vill vara säker innan jag kör till helsingborg och tittar. Är det någon som har sett denna bil "live" ? Se bilen Länk

// en som skulle kunna tänka sig vara E38 ägare!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Varför en 728:a? Satsa i stället på en lika frisk 735/740! Samma pengar, o i princip samma ägandekostnad, men mycket roligare o med mer utr. ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Jag skulle satsa på en e38 som är några månader nyare, dvs med faceliften som kom hösten modellåret 1998. Iockmed faceliften så kom många nya trevliga detaljer (sök på facelift för mer info). En sån borde du kunna få för dom pengarna.

----
Rasen nicht reisen
Scheckheft
Hej
Jag vet inte vad "rätt" innebär, kanske en känsla av att bitarna som pris, historik, skick, utseende, utrustning faller på plats. Angående denna bil som annonseras här: verkar fin och välvårdad och bra utrustad. Där skiljer sig inte mycket mellan en 735/740. Historiken får du givetvis kolla upp. Angående prisläget: Faceliftmodellen (from 9/98) kommer att falla ytterliggare. Bilen du länkar till har varit ute ett tag och blivit prissänkt. Möjligt att det går att förhandla ytterliggare. Men att fastställa en bils värde är ingen exakt vetenskap och till sist handlar det om hur mycket du är beredd att betala för din "drömbil". Frågan är också hur länge du ska behålla bilen?
Tycker att simon_en sammanfattade det bra i en annan tråd "BMWköpare tenderar ur ett makroperspektiv att vara extremt kräsna på mil/utrustningnivå, priset ska vara i botten, utrustning, skick och historik i topp, svårt att lyckas köpa så själv.)

Lycka till vilken bil du än väljer

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
ol
161
olve
535D -07 LCI
Försök hitta en sv-såld det är stoor skilnad på försäkringen
runt 12" för imp o runt 7" för sv-såld
Lycka till
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För mig skiljde de inte en krona i försäkring på import/svensksålt

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.