AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.909

325 Turbo

Är lite sugen på att starta ett litet vinter projekt, skulle behöva lite råd från någon/några som kanske gått på något liknande projekt. Har hittat en bil som jag tycker verkar vara ett bra objekt.
Någon som har tips eller andra synpunkter så vore jag tacksam.
Se annonsen: Länk

Är det lämpligt att bygga turbo på iX, håller det? Eller skall man sats på en vanlig bakhjulsdriven?

tack på förhand.
al
158
alfi
325im-89 TURBO
325 cab-87
ser ju ut som ett bra objekt. det tråkigaste verkar ju va lagat (rosten)!
Alfi: vadå tråkigt med lagad rost. Det är väl bara bra?, finns ju inte en ända E30 som är rostfri idagsläget utan att vara renoverad.. eller??
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ehh LOL Välvårdad läs alfi:s inlägg igen......

-Never feel sorry for yourself.-
ops, gick väl lite fort!! sorry!

Nöjd E30 ägare
Känner väl ägaren till denna 325 iX Turbo som "Välvårdad" länkar till.

Kan bara säga att denna bil är mycket seriöst rostlagad. Är ett bra objekt för den som vill ha en fin busbil till våren -06.

Länk till senaste körning Kalle gjorde innan iX:n revs ner för renovering.(Knutstorp 2000)
Länk

Min bil: Länk

Nöjd E30 ägare,
Cool film:)

Finns det ingen som kör en E30 iX med turbo som har något att förmedla.
Vore tacksam för sådan information som ev. skulle kunna avgöra om det blir köp eller ej.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
då en ix e 4-hjulsdriven e de lite jobbigare att turbokonvertera pga att det är mindre plats än i en vanlig 325:a....

så du kommer svära lite mer än vad du hade gjort om du konverterat en vanlig 325:a...

men annars e de bara att köra på....

danragn här på forumet har gjort ett snikbygge på en 325 ix.. o så har han en ganska schysst hemsida med bilder på bygget etc...
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.