AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.000

Mest prisvärda avgassystem

in
438
inkognito
E34 535-92
Vad skulle ni montera för avgassystem i era bilar?
Jag har kollat runt litegrann, ett original system landar på över 5000 kr likaså från mekonomen, och ett simons också. Fick erbjudande från raka rör i fredags, och där fick man ett rostfritt från katalysatorn och bakåt för 4500 om man tog 51mm och 4900 för 57mm rör. Alltså ett rostfritt avgassystem som är billigare än original, och allt annat man kollat. Någon här som har erfarenhet av raka rörs system? hur dem är i passform och så?

Jag hade besiktning häromdagen, och dem kollade aldrig avgasvärdena ens, för avgassystemet läkte.(inte så konstigt tror det e original ännu trots 28000 mil). Jag vet inte, men det känns som det inte är nå vidare lönt att försöka svetsa där det läker, misstänker att bakre burken läker för det verkar som dubbelplåten som sitter runt den har lossnat, så den e väl slut.

Man kostar på sig nytt system, så behöver man inte bry sig på nåt år igen.

Vad skulle ni välja om ni var i min sits ?

/Steffee

/Stefan F
kr
47
krrjon
525i -93
Kanske ett litet tips till dig, jag blev själv sugen men har tyvärr inga pengar..... :(

Länk

/Krister
in
438
inkognito
E34 535-92
Jag beställde ett från rakarör, 4500kr, det var halvdyrt, men ett från mekonomen går ju på över 5000 och samma ett simonssystem kostar 5200.
Detta lär ju hålla några år får vi hoppas. Är det någon som köpt från raka rör, tänkte mest hur passform och så är?.

/Stefan F
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.