|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Tänkte om nån kanske vill dela med sig av sina erfarenheter och hjälpa mig i min beslutsångest! Jag är på väg att köpa antingen en 330 coupe diesel -03 alt. en M3 -02. Det skiljer ca 60-70000 mellan dessa. Både har snarlika mil. Har haft en 530D e60 innan som jag gillade otroligt mycket men nu är jag ute efter en lite mindre bil. Nu till frågan: Är det stor skillnad i kostnader att äga M3 vs en 330cd? Ska jag köpa drömbilen eller nöja mig med en sportig diesel? Hjälp! :) Jag är 25 och bor i småstad en bit utanför stockholm. Lön 20k/mån. Behöver låna lite m3:an. | |
|
Räknar du på värdeminskningen och försäkringen (samt skatten på dieseln) så lär du täcka de största kostnaderna med marginal. Flåklypa |
|
|
M3 ans försäkring är skyhög. //Player |
|
|
330Cd är verkligen en riktig läckerbit! E46 är klart läckrast som kupé och trelitersdieseln på 204 hk är ju en riktig pärla! Absolut en drömbil för mig! Dock är dom ju inte så vanliga här i Sverige, kan knappt minnas att jag sett en endaste en "på gatan". Inte heller till försäljning. Dock har Autowåx i Karlstad en fin, silvergrå 03:a med manuell låda och M-paket. Länk Synd bara på att dieselskatten ska vara så förjordat hög... Men en 330Cd blir väl åtminstone inte dyrare att leva men än en 330Ci. Egentligen dumt att stirra sig blind, som många gör, på att det ska "löna" sig att köra diesel vs. bensin. Jag tycker många av de nyare dieselmotorerna är så trevliga att jag lugnt kan välja dem bara för det. T ex om man jämför 320i och 320d (E90), då tar jag helt klart dieseln för att den är mycket roligare, än om den kanske inte blir billigare att äga! Mvh Chrille |
|
| Försäkringspremien på E46 M3 är inte så blodig utanför storstadsområdet. | |
|
Spara lite till och köp M3:an, men att ha den som enda bil blir säkert rejält mycket dyrare än dieseln. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
M3an givetvis! |
|
| Klart du ska ha drombilen! | |
|
Satsa på 330 cd............! För mig mer än drömbil än en M3'a men alla har vi ju olika smak......= ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.