|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat hos Schmiedmann för 22000 och Supersprint för 10000, bägge är ganska dyrt tycker jag. Vet nån andra ställen som har eller kan tänkas ha, och kostnad. Har någon bytt grenrör på sin 328? Nån skillnad eller pengarna i sjön? Reflektioner allmänt? Min bil: Länk | |
|
Jag har e-rör på min 528:a, visst känner man lite skillnad, men jag blev faktiskt besviken! Men röret kommer till sin fulla rätta efter en mappning, men jag väntar med det tills våren. |
|
|
Vart är ditt grenrör inhandlat? Schmiedmann hävdar en ökning på 24hk och 21nm på en 330 med extractorgrenrör, jag är som vanligt alltid skeptisk innan nån har provat. Min bil: Länk |
|
|
Att BMW skulle göra så dåliga grenrör så att bara byta av grenrör ger över 20 hk utan att ngt annat ändras håller jag för mycket osannolikt. Lägg pengarn på kammar och mappning först alt. byt till en M3-motor. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
Jag kör med M3:ans e-rör. Har inget direkt att jämför amed, så jag kan inte uttala mig om det är bra eller dåligt. Klart att skillnad blev det, rappare genom registret & annat motorljud, men det ger inte mer än kanske 5-6hk max..Som sagt innan, en mappning komb. med 325-insug gör nog en del. |
|
| Hur högt har du tänkt att varva? | |
|
Hur högt jag ska varva? Inte mer än original, är det så att röret inte kommer till sin rätt förrens man varvar mer än original? Vad jag letar efter är moddar som inte kostar som hela bilen och som gör den körbar, har sneglat på kammar men jag vill inte tappa mellanregistret. Om saker och ting är för dyra och för krångliga i förhållande till vad det ger så blir det inget, jag är inte ute efter nån räserbil utan bara att få bilen så bra det går, annars är det enklare att köpa en 330 eller M3 men det är utanför budgeten. Jag har 165hk/199kg att leka av mig med på sommaren:) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.