|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i -86 med B230FK. (helgerån, jag vet) Problemet är värmen, ibland kommer det lite värme när man står still men oftast ingenting. Termostaten är bytt och funkar som den ska, allt är ok utom kupévärmen. Värmeventilen klickar det ordentligt i och man känner att det händer något i den om man håller handen på. Luftat har jag gjort till förbannelse. De saker som jag kan tänka mig krånglar är: -Slangarna är felkopplade, är den nedre där ventilen sitter ingående? -Cirkulationspumpen är bortplockad. Volvo har ingen pump så jag har ingen nu, behövs den? -Värmepaketet är tätt. Vilket är mest troligt? //Niklas | |
| skaffa en m20B25 motor istället! | |
|
finns det ingen vattenpump? Vet inte hur det blir med volvomotor i. Men med m20 motorn så sitter värmepaketet högre upp änn motorn. Skulle dra en outbildad gissning på att det är det som strular? |
|
|
Det löste sig när jag kopplade om slangarna. Nu har jag volvo-värme i bilen. Med cirkulationspump menade jag den som sitter på torpedväggen till värmepaketet. Jag är rätt nöjd med motorn, turbo-knuff i e30, reggat och godkänt. Funkar fint i halkan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.