AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
714

använda reservhjulsbalja som låda bra lr a--s ?

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Vad tror/tycker ni riktig låda eller baljan som låda , jag tänker på att sparar utrymme med ....

eller är det bara synd att ta sönder ....

Mvh Niklas
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
I en touring kan jag se att en låda i reservhjulsbaljan skulle funka bra men i en sedan tror jag en vanlig låda som tätar mot ryggstödet och spelar ut genom skidluckan är mkt bättre.
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Bilen gäller bmw e34 525 touring ......

Testade en m5 e34 t som hade basen där och det spelade bra ....

mvh Niklas
Ulke
Fungerar alldeles ypperligt i en sedan och man behöver ej förstöra något, utan det går att återställa när man tröttnar eller skall sälja bilen......

De flesta basar som tillverkas if´dag bland 10-12" klarar utan minsta problem att husera i den storlek av låda som man kan åstadkomma ur reservhjulsbaljan......

mvh >Ulke
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Klart det funkar även i en sedan men jag tror inte det funkar lika bra som låda som spelar genom skidlucka eller bandpass med portar upp genom hatthyllan. Dom flesta klarar sig utan den lilla volymen en liten baslåda tar.
Ulke
Hrmm skrev jag sedan????

måste haft hjärnblödning, eller åtminstone kraftigt näsblod.....

menar ju givetvis Touring.....

I och för sig funkar det även i en sedan, men precis som Hewi säger så är det att föredra en låda som mynnar ut i kupén, antingen med portar eller element....

Tsss, tur at man kollar lite i de trådar man skriver i, annars hade man orsakat en storm här pga ett skrivfel....

//Ulke :o)
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Har nu lagt på noisekiller i baljan och i 5,25" ttagen i taket, jag ska försöka få allt o bli stumt så att det inte skorrar....

Någon som kan rekommendera et sätt att ev kunna få reservhjuls locket att sluta tätt så att det ej blir blååås ljud i skuffen ???

Mvh Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.