|
|
|
|---|---|
| Någon som har tips hur man gör rent polertrissorna frpån vaxpolishen och vanligt vax? Använder mirror image och platinum från autosmart.. | |
| Du skalar av en bit med ett sågblad. | |
| Men det är ju fullt med vax i hela svampen.... | |
|
Varför inte bara spara svampen till nästa gång du skall använda det medlet? Köp nya trissor till de andra medlen du använder, så har jag det! Du skriver "Men det är ju fullt med vax i hela svampen", det låter som om du använder lite för mycket medel om du lyckas mätta hela trissan? (Antingen det eller så har du så klart supermjuka trissor) /Marcus |
|
|
Petroleumbaserat vax kan tvättas ur med kallavfettning/lacknafta och vattenbaserade vax kan du med lätthet tvätta ur med varmt vatten och lite diskmedel. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag tvättar mina AutoSmart hättor med vanligt vatten. Det funkar om det inte rör sig om en äldre oxiderad röd bil exempelvis. | |
|
Jag använder en "trissborste" Länk + en sprayflaska med vatten blandat med en skvätt bilschampo. Borsten tar jag på roterande trissa på maskinen, funkar klockrent! ///Micke Min cabrio → Länk |
|
| Om du inte vill köra dom i tvättmaskin så skulle jag rekomendera att köpa nya trissor. Polertrissor 125mm(gula) kostar kring en tjuga och trissor till cyclo alltså 90mm kostar under tio spänn. tycker inte man ska snåla med det. Som nr 2 i tråden sa så sågar man av yttersta lagret på de gula trissorna när de behövs. Och de rosa(lahega) eller små gula(autosmart) kan du enkelt tvätta i maskin 1-3 gånger. Själv kör vi med både lahegas och autosmart trissor på jobbet men jag anser att lahegas faktiskt är bättre. Vassare kanter på polertrissor och mkt billigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.