AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.070

Z3 Harman Kardon, dåligt ljud vid byta av spelare

modano
Precis som mitt ämna så undrar jag om någon har en lösning på följande:
Har en M-Coupe med Harman Kardon.
I denna sitter ett navigationssytem istället för origianl CD,
Ljudet är inte bra, alldeles för mycket bas går ut i fronthögtalarna och effekten i systemet är inte alls vad det är med original CD.
Vad kan man göra för bästa ljud?
Måste jag dra om kablaget till varje högtalare så ljudet inte går genom BMW´s förstärkare ?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om du bara vill minska basen i frontarna så kan du ju sätta på kondingar på dom som delar bort de lägre frekvenserna.
Är inte navigations systemet bmw original?
modano
nej.. Alpine navigation
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Vad har du för högtalare? Är det 5orna i kick-panelen, dubbla diskanter i dörrarna, de i taket & en sub? Hur är Alpinarn inopplad på resten av anläggningen?

Z MMM Coupe
Robsarve
Den inbyggda effekten i din navigator är nog bättre än H/K´n... Fattar om ekonomin är tagen efter att ha köpt den, men det är värt pengarna att byta upp sig till lite bättre högtalare samtidigt.h
modano
Ekonomin? Inget fel på den.
Har faktiskt en hel del högtalare liggande som blev över efter att inte ha byggt om stereon i M3án.. Kanske ska byta ut dessa i Z3an..

Det jag tyker är så konstigt är att balansen i ljudet är riktigt lustig och undrar om fler än jag stött på detta....
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Min uppfattning är att ljudet i Z3c är ganska dåligt orginal oavsett H/K-paket eller inte. Nu var ju inte det din fråga, men ändå.

Kan du inte ställa delningsfrekvens per kanal på Alpinen?
Du har ingen funktion för att flytta de djupaste frekvenserna från framsystemet till baskanalen på huvudenheten?

Om du har mer bas i frontarna kan det innebära att orginalstereon har inbyggt delning?

Sätt på delningsfilter på frontarna som ngn var inne på annars så löser du problemet.
Men när du ändå rotar släng ut skräpet och montera bättre element =)

/// Viktor

Mer mos till folket
modano
jepp.. det blir nya element.. är ingen audiofil men vill ju ha hyffsat ljud i bilen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.