|
|
|
|---|---|
nybeemer |
Hej håller på och byter styrled men det går inge bra. Jag har fått på den nya styrleden på plats och dragit bultarna så att kuledens ände och mutter ligger i nivå med varandra. Problemet är jag inte kan dra muttern längre åt något håll eftersom kuledsbulten bara går runt vad göra? |
|
Jag har precis gjort det själv, men jag anv en liten kofot och bände mot bulten så den for ner lite och hölls fast, det är bara att bryta lite lätt så man inte förstör bara. Det finns säkert 100 andra olika sätt att göra det på. |
|
|
annrs funkar det att lyfta med en domkraft på undersidan av leden, så den hålls fast i spindeln! så får jag alltid göra när jag skall dra åt muttrarna till spindel och styrleden som man byter titt som tätt... MVH Johan K |
|
|
Hej Har jag fel om jag tror att det ska finnas två avfasningar på motsatt sida där muttern sitter? Har för mig att om man har(ovanligt kanske) en smal nyckel att sas dra emot. |
|
| Jo det går ju, men inte till den inre styrleden, den går ju in snett. samt inte till den yttre, den kommer ner uppifrån | |
|
Jo just det, det stämmer, kollade precis nu när du skrev det, det finns ju där ja. Ok då vet man det till nästa gång. Men, alla sätt är bra utom de dåliga. ;-)) |
|
|
Precis. Själv håller jag på att bli vansinnig på handsfacket som var löst när jag köpte bilen. Vet inte hur många gånger jag försökt få det att passa in utan att ta i på sidorna. Men det kommer, o som du säger så vet man hur man fixar det till nästa gång. |
|
|
Det är ju så sant , men man skulle ju vilja veta det precis då man håller på med det, ex i sommras så pajade kopplingen min och jag bestämde för att byta den själv, det var inte det lättaste då jag aldrig bytt på en BMW tidigare, MEN efter jag bytt den så pajade den IGEN efter c:a 1,5 mån *¤!#"%¤ #*! (Den exploderade på 3 ställen tryckplattan, fel från fabrik)Men då gick det fort att fixa det, endast en 5é del av tiden. Men men, man lär sig något nytt hela tiden |
|
|
nybeemer, om man klämmer in konan i hålet med en polygrip (kläm om styrled och styrstag)så brukar det kunna vara tillräckligt för att få muttern att snurra utan att konan gör det. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.