AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.733

Fjärrlås till e30 (325-88)

Tänkte höra vart man kan köpa fjärrlås till en 325 -88!
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Med fjärrlås antar jag att du menar någon typ av larm som låser upp dörrarna med hjälp av en fjärrkontroll lämpligtvis monterad på nyckelknippan?

För det första så underlättas arbetet otroligt mycket om du redan har ett fungerande centrallås monterat på bilen, därefter så finns det en uppsjö med olika larm som har den eftersökta funktionen.

micro.se har ett cobralarm för 1998:- med fjärrlås funktion, dock så vet jag inte om själva larmet är bra eller dåligt.

Biltema skall även sälja ett larm med art. nr: 43-152, köper man till 43-154 så kan man också få fjärrlåsfunktion. Återigen så vet jag inte kvaliteten eller hur pass bra själva larmet är, men om det bara är fjärrlåsfunktionen som du är ute efter så bör larmfunktionen ligga ganska lågt på prioritetslistan.

Annars så finns det andra larmtillverkare, Carguard, Defa, Touchguard, Foxguard, DLS, Velocity etc.

Viktigt att tänka på att dock att om man skall lägga ut lite slantar på ett larm så bör det i varjefall vara godkänt att ditt försäkringsbolag. Då kan du tjäna in självrisken vid en eventuell stöld/skadegörelse. (Beroende på din villkor hos försäkringsbolaget vill säga).

//K
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
"Viktigt att tänka på att dock att om man skall lägga ut lite slantar på ett larm så bör det i varjefall vara godkänt att ditt försäkringsbolag. Då kan du tjäna in självrisken vid en eventuell stöld/skadegörelse. (Beroende på din villkor hos försäkringsbolaget vill säga)."

viktigt att påpeka är att det även måste vara monterat av en som är godtjänd att montera larm, annars gäller det inte.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
ha
22
hajp85
BMW 320im -86
Om man inte vill ha ett larm då? utan bara fjärr funktionen?
Vill du bara ha fjärrfunktion så finns det hur mycket som helst på Ebay att välja på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.