|
|
|
|---|---|
|
Ska byta motor i en 520 touring- 98 pga att den gamla rasade igår,undrar nu passar tex en 525 motor ?? och om den passar behöver jag byta elektroniken jag har i 520`n. | |
|
Ja tyvärr så måste du nog det iallafall av vad jag har läst tidigare så blir man tvungen att byta styrbox och en del saker Bimmer |
|
| ok..tråkigt värre,får leta efter en likadan motor isf. | |
|
Eller om du har tur är det en del som säljer hela paketet med box oxh allt som du behöver .. men visst det är ju klart lättare att kasta i en likadan motor Bimmer |
|
| Lånar den här tråden lite: Jag har 520i 90:a som fått sin motor utbytt till 2,5 liters motorn.. Den tidigare ägaren tänkte aldrig på att byta boxarna för tändning o insprut och även avgassystemet.. Jag gissar på att motorn är ganska strypt. Idag bytte jag till 525:ans styrbox med Artnr:0261200173. Det resulterade i att den blev mycket tröttare efter 4500rpm. Den tvekar och misständer. Jag gissar på att den styrboxen inte fungerar ihop med min box för tändningen med Artnr:0261200172. Inte för att jag tittat så noga men styrbox och tändningsbox har väl samma artikelnr på alla E34 med 12 ventilsmotorn.? Iaf enligt lagabasen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.