|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle byta däck på bilen - tog av ett däck men sedan insåg att jag inte skulle hinna vilket gjorde att jag ångrade mig och satte tillbaka sommardäcket. Skulle sedan åka iväg och då vägrar bilen att starta. Kan det vara så att bilen blivit "sur"? Har nämligen läst lite på forumet då vissa haft liknande problem... Hur löser man problemet "sur". Räcker det med att bilen får stå över natten? Eller måste jag byta tändstift allternativt rengöra dom som sitter i? Ljudet som kommer när jag vrider om nyckeln är ett klickande ljud. Hoppas ni har några bra tips Tack, Sebastian | |
Gemini__ |
Har du kontollerat batteriet? Det är det första jag skulle göra. Välkommen till forumet förresten! Mvh: Thomas Länk |
|
Japp, d va batteriet. Tack! |
|
|
lite underligt ändå för då är vi två om det dagen efter jag bytt till vinterhjul så sa det bara klick hos mig med....det var batteriet kan det det vara dem här bmw orginal batterina som spökar :-) Mpower |
|
|
Angående batteriet så är det så att min bakspegel har ramlat ner vilket gjort att jag stått längre stunder med innebelysningen på för att försöka se vad som hänt. Satt en väldigt lång tid när jag skulle föröska limma tillbacka den, sedan direkt efter jag suttit den tiden startade bilen direkt, jag backade ca 10 m och sedan bytte jag däck. Efter det gick bilen inte att starta. Så om det är dåliga orginalbatterier vet jag inte riktigt men i detta fall tror att detvar helt enkelt mitt eget fel... /Sebbe |
|
|
Kallstart och kort förflyttning på några meter och sedan stänga av motorn, brukar tyvärr ofelbart resultera i dränkta tändstift på BMW.... Ta ur stiften och blås dem torra med gaslåga eller byt stiften. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.