AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.768

Montera sportstolar E46

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Nu när sätesvärmen lägger av lagom till vinterkylan funderar jag på att sätta i sportstolar i min E46. Passar de rätt på fästen för snik-stolarna eller? Passar elen med rakt av?

Jag syftar på BMW original sportstolar i tyg.

Jag har inte sett en enda sådan stol till salu, vad är vettigt pris och var letar man?
parolof
det är samma fästen i golven, stolarna byts komplett med skenorna, skroten eller Blocket Länk
parolof
såg att du har en E46 försent, men det dyker nog upp
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Tack olof...men vet du/nån om sportstolarna/el passar rakt av på E46 med?

Vad är ett vettigt pris...?
jag har elstolar och vill byta till sportstolar blir det något problem och även jag undrar om sportstolarna passar rakt av
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Lyfter den här tråden lite.

Jag undrar om man kan montera stolar från en coupé/cab i en touring/sedan?

Mvh/ Niclas
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Cab-stolarna tror jag inte passar, jo skenorna kanske, men du måste tänka på att cabens stolar har integrerade bälten. Dessa stolar finns bara i cabbarna.

Coupe-stolarna är säkert samma så det borde funka.

Niklas

Fransosen
co
1.144
coldhex
BMW M135i
verkar vara omöjligt att få tag på sportstolar (vilket iofs är naturligt, vem vill sälja sånt?), har kollat på lagabasen och bildelsbasen, men det är samma skit där sen ett halvår tillbaka. Blocket och powerbörsen ger inte heller någon utdelning.

Blir väl till att sitta och gnida på tygstolarna tills det är dags att byta bil igen istället. Lika bra att vänja sig vid snikinredningen, använda högerfoten lite mer och njuta av utsidan :D
Kan hålla med att det är verkligen svårt att få tag på Sportstolar till e46, har ett en annons förut men inte mer. Det du kan göra är att kolla nere i tyskland. Större utbud nån skrot ?

BMW FOR LIFE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.