|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt mig ungefär såhär: Megasquirt 400cc Spridare arpbultar, mls packning (3mm) grenrörsadapter turbo: T03/T04 hybrid s2 intercooler öppen dump och diverse kabel, kabelskor, tryckrör osv. Är det några delar jag skulle behöva byta ut för att ladda 1bar? (vill att det ska hålla) Ni får gjärna länka om ni har något liknande project. Tacksam för svar! MVH Micke | |
| en annan koppling! | |
|
just ja, glömde skriva det. har funderat på 4pucks sinterlamell från ppf. måste jag har annan tryckplatta isf? hur mycke klarar originalkopplinge? MVH Micke |
|
| min koppling slira redan vad 0,6 och då hadde ja 6 puckad sinter.. men tror den tryckplatan va dålig men men.. | |
|
det är inte lamellen som är viktigast........ Tryckplatta med högre fjädertryck ger en hållbar koppling! ///Magnus |
|
|
jag körde med m20b25 svarvade kolvar standard topplockspackning hemmabyggt grenrör t04e turbo 35mm wastegate intercooler från volvo 740turbo halteche6m 380cc spridare laddade nästan ett bar sedan hängde inte bränslepumpen med mera men standardkopplingen höll för mig i alla fall,kanske beroende på att vridet kom en bra bit upp i registret |
|
|
okay. hade tänkt ta en soppapump från en ford scorpio 2.9. har hört att de ska klara rätt mycket. någon som har erfarenhet av det? blir nog även en sachs koppling med tryckplatta från laitis. en kompis kör med det, och han har laddat 1.8bar i en m20b25 utan minsta tendens till kopplingsslir :) MVH Micke |
|
|
köp en walbro pump, passar typ rätt ner i din tankarmatur och ska palla med uppåt 500 häst kostar max 1500kr, sen kanske det inte skadar att lämna in toppen för svetsning av vattenkanalerna när man endå är i farten, bara för att vara på den säkra sidan? mvh.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
| flp: du kan köpa min wallbropump! En sån räcker till ca 500hk, ja hade den i min 325turbo och ladda 1,2-1,3... Du kan få den för 1000:- | |
|
det skulle man vetat innan jag köpte ny standard pump till tanknen :( Christian L: det lät väl inte helt fel. kan maila ifall det blir intressant. tror nu turbon pallar effecten, eller måste jag ha en större? MVH Micke |
|
|
Ingen som vet hur mycket turbon pallar? MVH Micke |
|
|
du får nog skriva lite mera spec. på turbon om någon ska kunna svara dig, finns många olika konstellationer T3/T4 . hur stort är inloppet? |
|
|
är på jobbet nu. men har för mig att det är turbinsida från T04 och avgassida från T03. kan mäta då jag kommer hem. MVH Micke |
|
|
Tror ni att en helt orginal topp håller för ca 300hk? Mvh// Micha |
|
|
turbon håller.. oroa inte dig för det... men får man fråga hur du fått tag på en sån o hur mycke du fick ge för den kanske??? sen har du ju o tänka på toppen.. risken finns att den spricker... så en svetsning av toppen som fear this oxo påpekade skulle inte sitta helt fel... en ordentlig wastegate.. o köp helst en riktig dump från tex ppf.. va själv inne på o köpa tex typ en hks copy dump, men då var de tänkt att lada typ 0.5 så nu när det ska bli mer så ser de ut att bli en mer "seriös" dump.. PS: kan bli lite jobbigt om du laddar en bar o inte har diffbroms.. så antingen blir de o köpa en sån eller åka svetsat "fattigmansvariant".. annars verkar de se rätt bra ut... |
|
|
jag har fått veta att ja har jobb till nästa vinter. så det blir lite seriösare :) btw. lameldiff sitter redan på bilen. har fått tag på en dump som en polare körde i sin m20b25 (laddade 1.8bar och dumpen funkade bra) blir iallfal ungefär såhär: vems M5 spridare (380cc) wallbro pump originalpackning och 12:9 bultar, o-ringning grenrör (en kompis bygger åt mig) laddtryck, oljetryck å oljetemp mätare turbo T03/T04hybrid, s2 intercooler sachs 618 tryckplatta vad tror ni om det? |
|
|
Att svetsa toppen behöver nödvändigtvis inte hjälpa mot sprickor, där emot så hjälper den hålla packningen på plats. - Vad är det för specs på hybrid turbon du har? Dom flesta av dom brukar vara ett stort skämt känns det som. |
|
|
de finns väl bara en "riktig" T04/T3 hybrid, o de e väl den som användes i grupp A.... sen finns de en massa som påstår att de e sånna den har när de i själva verket e T04:er eller T03:er... för dem finns de massor av varianter av.. Eller e de ja som har uppfattat de fel.. för då e ja intresserad av att få veta hur de egentligen e... mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.