|
|
|
|---|---|
M-3 |
Någon som vet något om EV fel och brister som man borde kolla(undersöka)Tacksamt emotages seriösa svar. MWH kanske 740-750 ägare |
keso |
det kan vara en del 1, kolla displayen för tempraturen av kupen den kan vara trasig demparna bak kolla att tommgången ej är ostabil kolla rost på baklucka samt front kolla sten skått hyven spruckna glas fram all el funkar Keso |
M-3 |
Hej keso Teck för ditt svar.. om någon har mer att tillföra så skriv gärna Tack på förhand.. Mwh Henke Ps KESO du vill inte sälja din då:):)DS |
|
Enligt BMW, ska problem med V12:an på 750 vara mycket sällsynta.Min 750 har tydligen varit pilotfall på BMW. Det tog dom 9 veckor att konstatera DME box haveri i min motor.BMW Sverige kunde inte ställa upp med expert hjälp till teknikern i Norrköping. Jag fick koppla in BMW AG i Munchen.Då hände det grejer.Nu går motorn silkesmjukt igen.. Förövrigt om du väljer en rikligt utrustad 740 el.750, kolla att allt fungerar.Ta tid på dig och var mycket noggrand.Du får mycket bil för pengarna. Lycka till! "BMW make the world faster" |
|
|
Glömde tillägga att jag menar E38:an. "BMW make the world faster" |
|
M-3 |
Hej blacka har inte super koll på BMW e karosser men det var gamla 12an du menade eller?? trodde inte att det gällde nya mod?? säg snälla att jag har rätt;);) är ju så grymt sugen på en 750 men man vill ju inte skrota motorn direkt:):) Har någon något bra tipps om en 750-740 95-,, så skriv gärna.. TACK för svaren |
|
En BMW ska ha åtta cylindrar..... ;-) =========== V8-power |
|
M-3 |
Hej..men BMW-matte,om du ska köpa M-5 så borde du väl sälja din 740:)......till MIG:) |
|
Svag punkt: bussingarna och leder i hjulupphägningen blir slappa eller glappa. Inte på något sätt unikt för E38 eller ens BMW iofs. Inte hysteriskt dyrt och bör åtgärdas så småningom för max trivsel. Mycket svag punkt: Displayen i instrumenthuset. Verkar som nästan alla har problem, verkar vara sk*t rent ut sagt. Funkar ibland och ibland inte dessutom. Min funkade perfekt vid provkörningen men sällan sen dess. :-| Mvh Björn |
|
|
Tjena M-3! Det är klart att du ska köpa dig en 12:a. Den modellen som jag har är E38 från 94 till 01. Enligt BMW är det mycket sällsynt med fel på motorn på denna modell.DME boxen dom bytte på min 750 kostade 7500:-.det stod firman jag köpte den på.Som sagt, fel är mycket sällsynta. I en V12:a susar man fram som en kung. Man kan ju kort och gått säga "KING OF THE ROAD" Eller som Engelsmännen säger: "En riktig gentleman kör bil med en tolva" "BMW make the world faster" |
|
|
M-3 Om du vill ha en fin och välskött bil så ta en titt på min: Länk =========== V8-power |
|
M-3 |
Hej BMW-matte.. Har ju redan ögonen på din bil;) eller vad säga om nästa fredag:)MWH HENKE |
|
Ha ha ha, världen är bra liten ! Syns på Fredag ! =========== V8-power |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
M-3, jag har även en fin E38 till salu med 20" Alpina hjul.. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.