|
|
|
|---|---|
|
Hej.. jag har bytt växellåda på min m30 535a -87. Från automat till manuell... Efter detta vill den inte starta och jag är ganska säker på att det är svänghjulsgivarna som tokar.... Jag mätte lite mått från givarna och det är över 6 mm mellan svänghjulsgivarna och svänghjulet..... verkar för mycket tycker jag!!! Om någon har någon bild på ett svänghjul till en 535i -87 så man kan se punterna där givarna ska trigga så vore jag tacksam. (jag bytte min automat mot en manuell så jag är osäker vad jag fick för sväghjul med i bytet) Om någon vet hur mycket det ska vara mellan givarna och svänghjulet?? Mitt svänghjul som jag nu har så är det helt runt,, det sitter någonting inborrat från sidan på ett ställe som den måste trigga mot.. Tacksam för förslag... MVH Roger Trevlig helg på all BMW älskare.................. :) | |
|
Problemet löst....... Svänghjulsgivarna satt för långt ut.. fick fila 4mm i växellådan går nu som en klocka.... utan avgassystem..... Kanske det finns olika länder på givarna..... M30 i E30.. snart med KKK turbo.. :) :) MVH Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.