AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
23.903

E38.info stulet!

Sida 1 av 2
Scheckheft
Hej
Jag är så arg så jag håller på gå i bitar. Någon idiot har stulit (kopierat) hela mitt material rakt av och lagt ut det på webben!!! Helt otroligt. Självklart ska jag kontakta honom och han ska stänga ner skiten. Detta är stöld och inget annat.
Se själv på eländet:
Länk

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Scheckheft
Någon som vet vem det är och om han huserar här?

Mvh
Scheckheft
Fy fan vilken dålig stil! Kontakta honom och om inte detta hjälper - skicka in en polisanmälan.

Begär honom på pengar för att han stulit ditt upphovsrättsligt skyddade material!

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Scheckheft:

Lider med dig, aldrig kul att bli bestulen på något man lagt en massa tid på...

<Undvik PUL>
Han har uppdaterat ditt material, kolla in denna sidan:
Länk
</Undvik PUL>

/Fredrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Scheckheft. Killen har ju intelligent nog angett sitt telefonnummer. slå +358 ta bort nolaln sen hamnar du nog rätt. Ge honom en vänlig pling och förklara att ärendet går vidare till advokat på måndag för rättslig prövning. HAr en bra advokat du kan få kontaktinfo på....
Asken

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kan inte säga annat än att jag förstår att du är arg, hade jag också varit!
Kontakta honom och förklara att han ska plocka ner materialet direkt. Vägrar han så vidta rättsliga åtgärder.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
735
Kommer inte exakt ihåg hur din sida ser ut men kommer ihåg din f.d. vackra bil såg ut.

Tycker också att du ska sätta hårt mot hårt! Lycka till!

Gillade dock hans text: "Det svåra med sammanställningen var att jag hittade olika uppgifter i olika broschyrer från BMW. Tydligen var man inte alltid så noga med att ange samma korrekta siffror."

BMW-förare älskar oftast!
Scheckheft
Hej
Jag har mailet och uppmanat honom att avlägsna materialet från webben. Tyvärr är hans e-post adress inaktiv.
Det var en ren tillfällighet att jag hittade sidan. Gick genom mitt E38 material ikväll och googlade på "E38/3 Protection/Sonderschutzausführung" och vipps var jag på hans sida.
För alla oinsatta så drev jag en sida om E38 modellen under 2004-05 (E38.info). Sidan lades ner för några månader sedan. Tydligen passade denna kille på att kopiera en del av mitt material. Hälften saknas dock - tack och lov.
Asken: ska nog slå en pling. Ska också skicka ett mail hit:
Länk
På deras server ligger väl skiten.
Återkommer med mer info

Mvh
Scheckheft
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Verkar vara en seriös kille, se:

Länk

Hör av dig om du behöver hjälp. Kan eventuellt hjälpa till med lite fotarbete.

Scheckheft,
För j*vligt! Några av bilderna är t.o.m från din fd 740.
Killen bor tydligen i Finland, Wasa, där pratar man svenska.

STÖLD! Gå hårt åt!

/Lasse
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Scheckheft: Om du inte får rätsida på problemet så säg till.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Scheckheft
Hej
Detta har hänt under förmiddagen. Jag har kontaktat skolan i Vasa. Materialet ligger på deras server. Tydligen var detta ett elevarbete och enklast är naturligtvis att kopiera andras material :(
Länk
Telefonnumret fungerar heller inte.
Om man söker på hans namn kommer man bl a hit:
Länk
Kan det vara samma kille? Någon med finskakunskaper?

Mvh
Scheckheft
Sånt as. Jobbigt att han sitter i ett annat land också.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Hans sida på Sporthoj: Länk

Kanske man borde uppmärksamma denna tråden på Sporthoj.com?
Scheckheft
Hej igen
Registrerade mig på sporthoj för att kunna skicka ett mail till denna tomte. Bara att avvakta om man får svar. Förväntar mig ett svar från skolan i Vasa nästa vecka. Inte så bra PR för skolan att stulet material ligger på deras server... .
Tack för länken Constrictor.

Mvh
Scheckheft
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Bra jobbat Scheckheft. Håller tummarna.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Hjälper gärna till Scheckheft! Han är ganska aktiv på Sporthoj, inte så kul för honom om detta "kommer ut" där.

Som du själv skrev så ligger det på deras server, illa nog, men vad tror du skolan tycker om att arbetet är en ren "ripoff" på din sida som han tog åt sig
äran för? ;-)

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
På de flesta svenska högskolor/universtitet leder plagiat till ~6 månaders avstängning.
Gör inte en så stor sak av det hela innan du har kontaktat honom. Kan helt enkelt vara så att han inte har förstått vad han har gjort egentligen. Att "låna" ett och annat på nätet har blivit praxis av många som inte tänker sig för. Hoppas det ordnar sig...
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Scheckheft: I din länk till sidan med hans namn i så frågar han en kille som säljer hojen... "Hur långt den är körd" och sedan ber han om hans e-postadress för han har problem med den adress som säljaren har bifogat...för att sedan kunna förhandla om priset!

Lycka till !

/Jake
Scheckheft
Hej
PowerMac: Jag förväntar mig inget svar av honom.
"Kan helt enkelt vara så att han inte har förstått vad han har gjort egentligen."
Killen är inte direkt 10 år och han visste EXAKT vad han gjorde. Tom min son som är 12 vet att detta är förbjudet. För lat för att skapa ett eget material till sitt arbete på yrkesskolan, kopierade han mitt utan att ha kontaktat mig. Dessutom låter han påskina att han lagt ner en "massa" forskning.
Detta kallas på svenska för STÖLD och det spelar ingen roll att detta skedde på Internet. Klart jag gör "stor" sak av detta.
Ännu allvarligare att yrkesskolan i Vasa har stöldmaterial på sin server. Därifrån däremot förväntar jag mig ett svar imorgon och att materialet stängs ner snarast.

Mvh
Scheckheft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.