|
|
|
|---|---|
|
Är det något speciellt att tänka på vid bytet? Hur luftas kylarsystemet på v8'an? //Ticco www.ticco.com | |
|
Hej det är inget konst men lite frusterande kan det vara! 1. Vrid alla värme spakar på o max temp 2. Lossa locken till påfylningen o plugen på kylaren(vänster sida längst ner tror jag) 3. Ta fika för det tar tid för att vatten ska rinna ut 4. Lossa högra slangen på vatten pumpen 5. Lossa bultar på pumpen där du lossade slangen(4 st M6) 6. Dra åt alla bultar, slangar o nippeln o fyll på! 7. När du fyllt på låt motorn gå ett tag med värmen på o kolla om västkan sjunker. Du ska kunna fylla ca 1 liter till då... 8. Kolla nivån lite mellea åt men det borde inte sjunka. Lycka till! MVH Blyfoten |
|
|
Tack! Orkade inte tömma hela systemet som du beskrev. Inte konstigt att bilen inte kom upp i arbetstemp. Föregående ägare hade plockat bort termostaten! Fyllde på med vätska fullt upp och varmkörde, men det har inte sjunkt alls. Känner att jag inte får riktig cirkulation på tomgång, varvar man upp den så känner man på slangen att det cirkulerar ordentligt när termostaten är öppen. På tomgång kommer det bara lite ljummen värme in i kupen, men varvar man typ 3k så blir det riktigt varmt i kupen. Är kylsystemet verkligen självluftande eller har jag missat något? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco Har du öppnat luftningsskruven bredvid kylaren? det kan vara så att du har luft där om du upplever detta problem. |
|
|
Längst fram på motorn sitter väl luftskruven? Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Sorry, missade att det var V8. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
delorian: Ok, då har jag missat den. Letade efter något ställe att lufta på men kunde inte hitta något. Ja ja, får fixa det till helgen när frugan kommer hem igen. När du skriver bredvid kylaren, menar du på gaveln av kylaren? Tack! //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.