|
|
|
|---|---|
|
Har bytt från M52B20 Till M50B25 i bilen nu. Men behöver VERKLIGEN hjälp och tips. När jag kör på startmotorn kan den tvärt tändatill efter långnötning. Har tagit upp stiften och den surar ner dom. Hur kontrollerar jag gnistan !? är inte van med bilar som har sepparata spolar. Har provat ta upp en av spolarna och sätta in stiftet. Men ser ingen gnista. Vad kan vara för fel när den får för mkt bränsle ?! Har använt medföljande kabelstam till M50 motorn. Men kan det vara nåt som inte stämmer mot M52 motorn ?! BTW så passade inget fäste till varken generator, acpump, servopump , eller multiremsträckaren mellan motorerna. Är väldigt less och förtvivlad nu. Så är JÄTTE TACKSAM för hjälp! | |
Kelashian |
Tenare. Jag har exakt samma problem som du har med startmotorn den tvärt tändatill efter långnötning. Men det funkade bra några startar efter motor bytet. Jag undrar om inte det kan vara något med startspärr som plötsligt har gått in? Finns att få en slags kod som man trycker in på färddatorn som avaktiverar spärren. Men så fort jag får reda på vad det kan vara så hör jag av meg til deg, är tacksam om du kan göra likadant. Undrar om du möjligtvis inte vet hur man kan få tag på en kopplingsshema som visar kopplingarna som går in vid motorn. |
|
Låter precis som när jag och en kompis bytte motorn i min bil,tänder till några sekunder när man kör startmotorn,sen lägger den av. I mitt fall så var det en av + kablarna till bensinpumpen som vi av misstag hade satt på minuspolen....jag vet,hel klumpigt,men det blev så. Hur som helst så fick motorn bara bensin vid startläge,sen när man släppte nyckeln till vanliga läget så slutade pumpen att arbeta. Kolla upp hur ni har kopplat,vi gick över alla kopplingar en extra gång och hittade felet. lycka till |
|
|
Till Kelashian .. Jag har en hel del info på min hemsida nu om mitt problem. www.teamrackel.com och www.teamrackel.com/bmwt.htm för BMW delen. Jag började jiddra med EWS systemet. Slutade med att startmotorn inte ens slog in. Men nu precis för 5 minuter sedan har jag full sprutt på startmotorn igen. Men utan tändning som tidigare. HAr bokat tid på BMW för deaktivering av EWS systemet. Och diagnos på motorsystemet.. Förhoppningsvis blir jag klokare då. Hör av mig hur det än går. Och kommer alltid stå uppdateringar på hemsidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.