AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.039

glapp backspegel

fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
hej,,min backspegeln på högersidan e lite glapp(mekaniskt) har jag märkt, så jag undrar om nån vet hur man kommer åt det mekaniska i spegelhuset , min bil e en 530da touring 01
tack på förhand bengan

hej o hå
bengan
jo
70
joke
535d -09
125d -12
Har samma fenomen på min... så jag undrar också...

Diesel-Framtidens melodi / JK
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Har du infällbara speglar och det är hela spegelhuset du menar är glappt så testa att trycka in och ut spegeln föratt se om det hjälper. Det hjälpte för mig efter att jag råkat gå emot den när jag tvättade speleln och den glappade lite.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
lite trött såhär på morgonen där det står speleln ska det naturligtvis stå bilen
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
de e inte bara spegeln utan hela huset som glappar lite grann de e inte mycket men man ser det ibland

hej o hå
bengan
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
nu ere fixat jag fällde in speglarna o sen ut igen sen va glappet borta,, märkligt

hej o hå
bengan
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
"nu ere fixat jag fällde in speglarna o sen ut igen..." Är det så enkelt !?!?!
Jag skall testa. Jag skruvade dän det där locket under backspegeln vid den vridbara leden för att se om jag kunde hitta något att "laga". Min spegel "klickar i" när man svänger ut den en aning - å de e fult - så jag har det på min lista.

Tröttsamt med signaturer som "sök först fråga sen...", sökfunktionen här suger #$%&@ :-)
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jepp, så enkelt är det oftast. Bara att trycka på knappen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.