AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
648

Misslyckat stöldförsök!

co
34
covet
525i - 93 OO=00=OO
Hej!

Då har det hänt: någon har försökt stjäla min fina E34!

Har den alltid i låst garage i city, men just natten till idag var jag tvungen att ha den ståendes i ett P-hus som ej var låst... enda (och sista!) gången jag lämnat den i ett olåst P-hus och då slår de till! Men de lyckades inte! Faktun är att de inte ens tog sig in.

Man hade tagit bort en del av plastskyddet och borrat strax bredvid låskolven samt cirka tre cm under låset (rak igenom plåten - tack för det!). MEN de kom ej in! Låset blev inte ens skadat och allt funkar som det skall - THANK YOU BMW! Men de hade ändå inte kommit långt då jag naturligtvis alltid använder startspärren med code på OBC:n.

Ett kliniskt jobb, skräpet hade de tom. tagit med sig därifrån. Frågan är: vad var syftet? Knappast att sno något, dels för att jag aldrig har nåt i den, och dels för att man ej rört rutorna. Sälja? Flyktbil? Murbräcka?

Hehe, hade nästan på känn att det var min de skulle ge sig på i ett garage fullt med Volvo, Saab och div. japanare ;-)

Som sagt, ilskan dämpas något av att man faktiskt inte tog sig in...
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Har oxå haft inbrottsförsök. I min har de slagit in en skruvmejsel i låset och försökt vrida upp det med kraft. De kom inte in i bilen men låset är sönder. Så nu måste jag alltid låsa bilen på passagerarsidan. Har inte orkar fixa det än.

Någon som vet vad det kostar att få låset utbytt hos bmw???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.