AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

läcker automatlådeolja

fl
57
floskel
bmw m5 3.6l-91
hej,har en bmw 540-93 automat e34.Har ett oljeläckage och det är automatolja (röd) till saken hör att läckaget är ungefär mitt för motorn på vänster sida.frågor

1.vart sitter oljekylaren
2.går slangarna/rören till automatlådan på vänster sida om motorn
3 är det svårt att byta själv
eller rekomenderar ni att jag ska lämna in den,isåfall vad tror det kommer att kosta

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Den sitter nog emellan ac kondensorn och motorkylaren. har nämligen svetsat min en gång (på min förra bil)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
TJA! Oljekylaren sitter mellan vatenkylaren o AC kylen o har på vänster sida 2 st rör som är böjda 90 grader o det är en hel del. Det är möjligt att dom gumi slangarna som går till kylen läcker. Sen följer slangarna o rör på vänster sida av motor. Om det är slangarna så det räcker med slangklämmor osv, om det är rör då kan du kappa den om det går o sätta slang med klämmor. Det är dock "biltema" tips :) annars ta det med en hydraul-verkstad, dom brukar fixa såna bekymer till ett bra pris!

MVH Blyfoten

fl
57
floskel
bmw m5 3.6l-91
Ok,tack för svaren.men är det lätt att byta då??

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Enligt bmw verkstad skulle detta kosta massor, man var tvungen att demontera hela fronten inkl, stötfångare och detta skulle kosta massor av kulor, snål som man är så kollade man upp detta själv och klarade av detta utan att lossa något från fronten, jag lossade endast vattenkylaren och plockade lös oljekylaren innifrån med lite bök men det gick, svetsade kylaren, fyllde sedan slangarna med olja också detta med lite pyssel, sen fyllde jag kylaren full innan jag vände den och passade in slangarna fick testa ett par gånger innan men till slut gick det:-) sparade med detta en ansenlig massa tusenlappar som man kan ha lite annat kul med.
men man måste ha lite tålamod för ananrs blir det lätt bucklor på skärmarna;-))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.