|
|
|
|---|---|
jontee |
När jag gasar på tomgången låter det som om motorn nästan dör. Gasen kommer efteråt. Detta inträffar bara när man gasar från tomgången, inte när man har varv i motorn. Det spelar ingen roll om den är varm eller kall. Vad kan detta bero på? |
|
Jag äger själv en 325'a (E30) och har kört många andra. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på men vad jag kan komma ihåg så är det samma med alla... Du ska nog inte oroa dig. Huvudsaken e ju att det rör på sig när det rullar... Någon med lite mer tekniska kunskaper kanske kan svara på varför de (325orna) beter sig så. super-dan |
|
|
Så är det inte på min. Vad har du för varv på tomgång? Super-dan: menar du att det är samma på alla 325 eller alla e30? E30 Rulezzzz |
|
Peter |
Har haft lite samma fenomen.. jag kan säga att det som verkar påverka och kan orsaka detta är val av luftfilter och om man tagit bort "tratten" inne i luftfilterburken.. även om det finns visst läckage runt insugsbälgen gör sitt till... mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
fradric |
Min bil hade också tendenser att blöddra till när man gasade utan belastning, blev bättre efter chippning!!! |
Stephan Olson |
Öka ventilspelet så blir det bättre. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.