AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.663

Min bil registrerad och såld på en annan

Sida 2 av 2
Du har inte tänkt på att prata med killen på Statoil som sålde bilen? Upptäckte nu att det inte nämns ett ljud om det i tråden och det är väl det FÖRSTA jag skulle ha gjort. Det andra vore att på ett seriöst och allvarligt sätt kontakta Bilregistret för att få dom att utreda om de gjort något fel. Gick jag bet där skulle jag kontakta den nye ägaren. Om det inte finns telefonnummer så går det utmärkt att skicka brev.

Ni som pratar om bedrägerier och stöldrisker... Vad tjänar "den nye ägaren" på att skriva över en bil på sig själv om han inte har den i sin besittning? Vad är oddsen att han åker och stjäl en bil han "äger"? Det är ju för tusan omvänd kriminalitet - man vinner ju inget på att ha en bil skriven på sig om någon annan brukar den, eller hur? Särskilt om man bor så pass långt ifrån varandra.

Det mest troliga i detta fall är ju att Bilregistret gjort fel. Hade det varit en ny M5 eller något annat dyrt fordon hade jag kanske också tänkt lite konspiratoriskt, men här snackar vi om en bil som är värd 8 papp...
bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
Jag tror det har med att göra av min hyresvärd som varit en f.d alkolist förut. Jag hyrde av dom ett hus i Sidensjö, där väntade jag in mina ägarbytespapper från Killen i Åsele , men när jag ej sett till papprerna så har väl kärringen hämtat dom å skrivit under, jag kan nog gissa mig att det är hon men är inte säker. Hon sa jag hade någon hyra jag skulle betala för vatten,el på 20000:- men jag hade inte ens skrivit kontrakt me henne så jag flyttade därifrån. Och när bärgaren hämtade mina andra bilar därifrån så hade dom slagit sönder min vita mercedes 190 diesel turbo med en slägga rakt in i bakdelen så den var bucklig, vritt runt stjärnan på huven så den var borta, slagit på huven så den var sne , snott alla mina saker som jumpstart, batteriladdare, lågprofilsdäck och ändå blå nekar dom hos polisen. Men det är bara spekulationer jag har om henne inte något som är säkert. Men jag kan säga hon är ju inte oskyldig heller om man säger så...Man ger väl inte på sig en bil bara för man ogillar sin hyresgäst. Hon kan gått å gjort ha skrivit under med killen i vårgårda haft en affär genom telefon via blocket å sagt d varit deras. När jag var med i en bilolycka så fick jag inte ens försäkringspengar på 6000:- utan han på folksam i umeå ringde upp henne och jag har hennes papper att hennes föreningssparbanksnummer står på brevet. Och det är redan inlämnat till polisen. Synd att en del är så finslipade och inte kan sättas på plats. Polisen skulle varit lika hård som i usa då hade det hänt någonting. För dom ser allvarligt på sånt här. Bara om en bil är stulen i usa så har dom fått upp napp inom några minuter å haffat biltjuven här i sverige skulle d ta några år. eller så läggs förundersökningen ner. Dom har ju inga resurser. Enda dom gör är att åka runt med sina radiobilar å köpa varmkorv och winerbröd på statoil.
bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
Värd å värd 8000:- 16000 ärliga mil, har kvitton och papper på det. ingen rost vad jag kan se alls.
jag nämnde killen i första tråden jag skrev här läs den det står överst på sidan 1.

Bilen har gått i åsele och inte kört så mycket med, sannolikt gubbkörd. Jag köpte mig en 735 där dessförrinnan också en grön metallic som gått 20700 ärliga mil. Jag ser inte att personen ja köpte den av gjort något fel eftersom han å jag skrivit under och skickat in samma dag.

Kan inte fatta varför man säljer en bil som gått 16000 mil som inte har någon rost å sånt för så billiga pengar. Han sa såhär i åsele "Du ska du ha bilen eller inte? Jag måste sticka vettu jag har väldigt bråttom" Ja sa då men lugna ned dig "ne jag har inte tid ja måste åka till en bekant"

Och bilen är inte stulen heller det har jag kollat upp också. Men det är mysko med kärran.
varför köper du en bil då om den känns mysko ?
bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
För den är billig?
Eller för att man inte bryr sig vilka omständigheter som finns kring bilen?
bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
Anders du menar du köper hellre en rosthög från södra sverige som gått i saltat skick än att köpa en bil som gått i södra lappland på grusvägar? När det inte finns någon rost på denna bil och inte under och kille ville bli kvitt den för 8000 så tyckte jag det kändes som en bra affär. Ja tänkte är killen knäpp som säljer en bil för 8000 med så låga mil antal och så bra skick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.