AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.228

Känner någon till denna M5a?

B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Jag har sett en M5 -92 i göteborg på blocket för 55000kr och undrar om det är någon här som vet något om den bilen ( KEW605). Enligt annonsen har den gått 25000 mil men motorn är bytt och har gått ca 4000 mil. Vad ska man kräva att säljaren har för dokumentation på ett motor byte för att vara säker på att motorn inte har gått längre? Är priset rimligt i förhållande till bilens miltal?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Antingen så ska man ha kvitto på ny motor och just att det är den som är i den bilen. Kan vara bra att ha dokumentation om nu motorn skulle komma från från en annan bil.

Sedan så kan man kräva att bilen ska ha dubbla utblås. Ser rent sagt förjävligt ut som det är nu. Den har dubbla som original!

Vill minnas att den här bilen har flyttat fram och tillbaka på annonssidor, så det kan vara bra att vara extra noggran med den. Fälgar, speglar, blinkers är inte original. Sedan är bilen omlackad och de kan ha glömt kontrastlacken längst ner, om bilen inte är individual (avbeställd kontrastlack).

Vet inte om jag tycker att bilens miltal eller framför allt utseende är värt det priset. Skulle du INTE vilja ha en originalbil så är ju detta ett perfekt exemplar. Som jag sa förut så kan det nog vara bra att kolla igenom bilen extra noggrant!

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Schnitzer: Såg att din fd M5 redan e ute till salu igen....Hoppas den inte hamnar i händerna på nån som "förstör" den...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Dawwe:

Nej, jag hoppas det också. Pratade med han som jag sålde den till och han sa att han ändå var sugen på att behålla den. Vet inte hur det kommer att bli.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
B2L

En M5 E34 för 55.000 då tycker inta jag at man kan
kräva för mycket dokumentation.
Er du tveksam til bilen i förhållandet til priset, finn
en annan bil.
m5
92
m5 3.6
325 IM -89
M5 3.6 -90
Japp från Redbergsplatsen å brukas fortfarandE PÅ VINTERN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.