|
|
|
|---|---|
|
Idag tankade jag fullt i min 518iS (E28) för första gången sedan jag köpte den. Jag överfyllde inte utan slutade vid första "klicket". Senare under dagen såg jag att det sipprade lite bensin ungefär vid höger bakhjul, vid närmare titt var det från en koppling med flera slangar i. Jag hade inte möjlighet att hissa upp bilen, men jag sög ur 25 liter bensin ner i en dunk och då slutade det. Någon som vet vad det beror på? Jag ska förstås titta närmare på alla kopplingar när jag får tid. Kan tilläggas att bilen har Webasto-värmare och att bensinen var V-Power. | |
|
Går smidigt att plocka ned tanken för att om möjligt kunna se bättre vad som hänt,ev kanske det går tillfälligt att fixa till med lite slangar o åtdragningar av div slangklämmor.. Men dessvärre så rostar dessa tankar inkl. smårör efter x-antal år ute i "slasket".. Ny tank kostar inte så våldsamt mycket pengar om nu det skulle vara "enda utvägen" till tät tank.. Mvh Janne. |
|
|
Hej! om du behöver byta tank se då till att du får en euro-tank på 70 liter och inte en amerika-tank på 63 liter mvh.benny |
|
|
benny>>>Intressant!! Jag bytte tank på min M535:a för x-antal år sedan, och efter det så har jag aldrig fått i samma mängd som innan..Jag frågade även här huruvida det fanns andra tankar minns jag,kommer inte riktigt ihåg vad slutsatsen blev då ,men har för mig att det var 55liter några funderade på att en tank tillgängligt också till E28:an var på :) Men just siffran 63liter låter för mig som en betydligt mer rätt volymsiffra på min nya tank.. Bra info. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.