|
|
|
|---|---|
|
Har tagit isär klumpen och sitter med olika klumpar / drev i hela lägenheten....Länk Blir inte helt klar över vad "locket" som det stod om i guiden sitter... Är det insexbultarna som sitter mot drevet på ena sidan? Måste man isf plocka loss dessa och även de större 19mm bultarna som håller drevet? och alltså där innanför man sätter en bricka för att spänna upp diffen? Länk Funderar på att buta till någon sats typ lamellerna i den också, vad tror ni om detta? klumpen är en bromsad 325 e30 som gått 20k så lamellerna kanske är rätt dåliga? Länk | |
|
Du behöver bara lossa insexbultarna, 19mm håller fast det stora drevet (kronhjul?). "Locket" kan vara lite kinkigt att få loss eftersom det suttit i 20kmil. Håll reda på hur allt sitter när du väl öppnat paketet!!! Du ser om lamellerna är slitna när du öppnat den... (troligtvis inte så farligt) Lycka till! Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Tackar tackar! :-) Martin |
|
|
tänkte jag på att fråga lite med! har stor klumpen o lamelldiff! tror lamellerna börjar bli slitna, vart hittar jag nya o hur byter jag dom lättast o va kostar det? Den som ingen turbo har får åka utan BAR |
|
|
kika på den här till exempel Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.