AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
825

ABS, ASR problem

Sn
4
Snasn
523i Touring -98
2500 -69
Hej kan nån säga vad som har blivit fel?
Det sitter en klump på höger sida om motorn, som alla bromsrör går till, troligtvis har den med asr:en att göra i den så sitter det en typ motor som har fått tuppjuck, den går på "maxvarv", även när jag vrider av bilen, Har provat att Koppla ur batteriet och anslutningen utan resultat den börjar bara om igen.

Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Det verkar som du beskriver ABS-enheten.. Motorn i den skall bara snurrar när ABSen "arbetar", så nog är det något som inte stämmer. Har aldrg hört någon med liknande problem så jag kommer följa tråden med intresse (även om jag inte själv har problemet). Hoppas det löser sig!

Sn
4
Snasn
523i Touring -98
2500 -69
Har kommit fram till att det är abs enheten som spelar på ventilerna, ska göra diagnos.

Sn
4
Snasn
523i Touring -98
2500 -69
Har gjort diagnos, hittade lite allt möjligt bla reläfel.
Tog upp reläet mätade och kollade om det var nåt fel, reagerade som vanligt, stoppade tillbaka det och allt funkar normalt! Men jag ska köpa ett nytt och sätta dit för säkerhets skull.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jepp byt relä, ett fel som varit uppe tidigare för länge sedan och du lär få igen problemet annars, synd att jag missade inlägget så du sluppit diagnosen om du behövde betala för den.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.