|
|
|
|---|---|
| Är det någon skillnad på en kabelstam från en 325a 88a och en 87a? | |
|
Nej det ska inte va någon skillnad, någon färg på en kabel kanske skiljer. Välkommen till forumet! Pärlan: Avställs :( Länk //BMW-Kimmo |
|
| Tackar tackar :D | |
| mina kabelhärvor skilde det på i alla fall...hadde en 325- 89 som jag bytte motor till en -87 och dom kabelhärvorna var inte helt lika...tror att det skilde på antal stift i den stora runda kontakten,sen tror jag inte att det satt något kolkanister på 87ans motor | |
| Jag har en -89:ans till salu :) | |
|
Det bästa är ju givetvis att byta kabelstamm när man ändå har glöden uppe, inte så svårt men man får tänka på vad man gör bara. Pärlan: ( Avställd :( ) Länk //BMW-Kimmo |
|
|
Jag satte ner en 325 motor ifrån 87 i min touring ifrån 89. Kabelstammen var i stort sett samma. Började med att koppla in motorn med 87ans kabelstam. Men den fick ingen gnista så bytte till 89ans kabelhärva (ifrån 320 motorn) på 89ans så satt det en snabbkontakt till spridarna istället för massa lösa kontakter. Så fick byta fuelrailen till 89ans föratt kabelstammen skulle passa rakt på. Men annars så var det fritt fram :) Skulle tro att de är i stort sett likadana annars då 325 bara fanns med motronic? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.