|
|
|
|---|---|
| Har fåt nyss om en 89:as 535 med 260 getrag låda och m5 bakaxel, begärt pris år 19lax, ska nog kolla på den här så snart jag kan, vad bör jag titta på? | |
|
Tråkigt svar men använd sökfunktionen.. Länk Finns massor av inlägg som handlar om just 535 köp. Skriv tex 535 AND köp //Roffa |
|
|
Det finns även en alldeles förträfflig Begagnatguide till vänster i menyn! Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
Förutom den normala skicket Bakvagnsbussningarna Hardyskivan viscokopplingen OCH det viktigaste, kammen+vipparmarna Bilen sliter ganska ordentligt i drivlina o upphängningar bulan1 |
|
|
Köpte för några månader sen en tämligen risig 535 -88 som gått över 30 000 mil. Kan väl säga att jag haft fullt upp i garaget sen dess, bilen verkar att ha i stort sett alla modellens typiska defekter + några till. Mina erfarenheter hittills: Rost: Även om trösklarna ser ok ut - prova att hissa upp bilen med originaldomkraften på alla 4 punkterna, trycks de uppåt blir det ganska omfattande svetsning för att förstärka. Bakvagn: Utslitna silentblocks, oljeläckage packboxar diff - drivaxlar. Växellåda: Lagerljud 1,2 och 3:an. Läckande slavcylinder koppling. Framvagn: Glapp i casterstagen, glapp på olika punkter i styrsnäckan och hjälpstyrarm. Oljeläckage oljebehållaren servot. Motronic: Slitna spridare medförande varmstartsproblem, opålitlig tomgångsmotor, ganska oxiderade kontakter här o där - sitter relän och elektroniska enheter överallt. Övrig electronik: Mystiska felmeddelanden från check controllen, defekta kondensatorer i instrumentenheten - gör så att instrumenten ibland sas lever sitt eget liv, spec vid fukt o kyla. Strömbrytare ljus sliten, ibland instrumentbelysning, ibland inte. Motor: Repig kamaxel + dito vippor. För övrigt tillkommer naturligtvis det vanliga på gamla bilar - bromsar, bromsrör, hjullager, stötdämpare mm. Hoppas mina erfarenheter kan vara till hjälp. Jan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.