AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
914

535 köpar tips

Har fåt nyss om en 89:as 535 med 260 getrag låda och m5 bakaxel, begärt pris år 19lax, ska nog kolla på den här så snart jag kan, vad bör jag titta på?
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Tråkigt svar men använd sökfunktionen.. Länk
Finns massor av inlägg som handlar om just 535 köp.

Skriv tex 535 AND köp

//Roffa
Det finns även en alldeles förträfflig Begagnatguide till vänster i menyn!

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
mi
67
mitsu
540iA-93
Förutom den normala skicket
Bakvagnsbussningarna
Hardyskivan
viscokopplingen
OCH det viktigaste, kammen+vipparmarna
Bilen sliter ganska ordentligt i drivlina o upphängningar

bulan1
Ja
4
JanM
535i -88
Köpte för några månader sen en tämligen risig 535 -88 som gått över 30 000 mil. Kan väl säga att jag haft fullt upp i garaget sen dess, bilen verkar att ha i stort sett alla modellens typiska defekter + några till.
Mina erfarenheter hittills:
Rost: Även om trösklarna ser ok ut - prova att hissa upp bilen med originaldomkraften på alla 4 punkterna, trycks de uppåt blir det ganska omfattande svetsning för att förstärka.
Bakvagn: Utslitna silentblocks, oljeläckage packboxar diff - drivaxlar.
Växellåda: Lagerljud 1,2 och 3:an. Läckande slavcylinder koppling.
Framvagn: Glapp i casterstagen, glapp på olika punkter i styrsnäckan och hjälpstyrarm. Oljeläckage oljebehållaren servot.
Motronic: Slitna spridare medförande varmstartsproblem, opålitlig tomgångsmotor, ganska oxiderade kontakter här o där - sitter relän och elektroniska enheter överallt.
Övrig electronik: Mystiska felmeddelanden från check controllen, defekta kondensatorer i instrumentenheten - gör så att instrumenten ibland sas lever sitt eget liv, spec vid fukt o kyla. Strömbrytare ljus sliten, ibland instrumentbelysning, ibland inte.
Motor: Repig kamaxel + dito vippor.
För övrigt tillkommer naturligtvis det vanliga på gamla bilar - bromsar, bromsrör, hjullager, stötdämpare mm.

Hoppas mina erfarenheter kan vara till hjälp.

Jan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.