AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.200

E91 pris & utrustning

Hej!

Så har man varit ute med E90 325 och intrycket är följande:

-dörr hissarna sitter för långt fram
-Instrument paneler och fram rutan sitter tight så att bilen upplevs mindre

+Det mesta:))

Vad tror Ni om följande bil val?

325E91

Safirsvart
Tyg/läder
Advantage Plus
Comfort
Xenon för både hel/halv
sport stolar med e-tra inställnings förr sitt längd resp stolen
Förvarings pkt
Lädersport ratt
16 rums däck tror jag sommar???
LM Vinterdäck

Var det inte så att man kunde slippa run flat däcken eller stämmer det inte? Enligt Solna så kunde man inte välja bort detta då bilen är typad med run flat?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
BMW levererar bilen med run-flat, men du kan kanske göra en överenskommelse med din handlare så att de köper loss däcken och monterar andra i stället.
Dörrhissarna? jag antar att du menar fönsterhissarna, eller har jag missat någon rolig detalj?

Annars låter det som en bra bil du plockat ihop. Men att bilen är typad med RFT är bara BS eller ren okunskap av säljaren du talade med. bilen är typad för vissa dimensioner men sen får du ha dubbdäck, friktionsdäck sommardäck eller punkteringsfria däck.

Personligen skulle jag lagt till en tusenlapp och tagit M-lädersporratten då den är mycket grövre och skönare, men det är ju som med allt en smaksak.
No
5.161
Nockenwelle
Med M-ratten följer tydligen också en kortare växelspak.
M-ratten ska in likaså den korta växel spaken

Sorry jag menade fönsterhissarna kan få bilen på strax efter Jul 2 veckan i Januari om jag beställer fort. De har nänligen ngr bilar på g som kan ändras inom vissa ramar.....

Måste i och för sig prata med chefen......enda som jag stör mig på är ca:55-60 i fårmåmsvärde******

Är Ni säkra på run flat däcken?
No
5.161
Nockenwelle
Jag frågade en säljare på Novation i Uppsala om run-flat. Han erbjöd att firman köper loss run-flat däcken och monterar andra. Några priser diskuterade vi dock inte, eftersom det naturligt nog varierar beroende på vilka däck det rör sig om.
Köp!

Men beställ 17" - 16" ser lite litet ut på E90/E91.

Blir en härlig bil :)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
M-Bilar gör också så, köper loss runflatdäcken och monterar vanliga däck.

Starre, du måste ha 17 tummare minst, ser lite tunt ut annars!

Keep Your Distance!
Kanske kan vara intresant och höra priset och Era synpunkter:

343TK prutat och klart
Starre
Jag är helt säker på det jag sa om run-flat.
Angåede priset så har jag faktiskt ingen aning, jag har beställt en 330xd med helt annan utrustning så att jämföra ger ingenting. Hur många procents rabatt fick du på hela bilköpet? Om du köpte den som tjänstebil fick du väl minst 8% på allt utom paketen men skriv gärna ut rabatten så är det lättare att bilda sig en uppfattning
Om du kör utan run-flat behövs det väl ett reservdäck? Var skall du förvara det?
Vbns
Man kan ju använda en skum flaska (särskrivning med flit:-)) Till M3 tex har man varken run flat eller reservhjul där får man nöja sig med att fylla däcket med skum
Och får man punktering så är det nästan alltid pyspunka, så då klarar man sig med lagningsvätska. Man kan laga däcket hos däckfirman och slipper köpa ett nytt svindyrt runflat däck.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.