AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Vad är detta för någon knapp?

Na
199
Natas
E61 530 - 06
Kolla länken ned på "Min bil"
Gå sedan till övrigt på sidan så ser ni...

Vad är det fär något? Har testa att skruva samtidigt som det kommer musik från högtalarna men ingenting ändras.

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Har du originalstereo är det antingen fader eller balansreglaget.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Fadder, den ska justera ljudet mellan om det är höger och vänster eller fram och bak.

///Micke
Min cabrio → Länk
Na
199
Natas
E61 530 - 06
tryggve, Micke Olsson: Tack för det snabba svaret! Har dock en Pioneer stereo så då det är därför det inte händer något!?

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

Beror ju på montören har monterat den nya.
Han har förmodligen kopplat förbi funktionen och eller dragit helt nya kablar till högtalarna.

///Micke
Min cabrio → Länk
Jag skulle gärna vilja veta hur man kopplar förbi orginalfadern. Enligt min lokala bilstereo butik är det lite bökigt, någon som vet mer?

/Fredrik
Visa användare
131
Tekniknissen
320i -90
328Ci -96
Det är inte alls bökigt. Problemet är att orginal fadern har "gemensam jord" för fram/bak-högtalarna ("plus fram", "plus bak" och "gemensam jord"). Detta ställer till det om man vill koppla in en 4-kanals modernare stereo som inte alls blir glad om man pusslar ihop dessa jordar. Fattar inte varför BMW gjort såhär men följer man sladden från fadern så ser man att det bara går en jord ut till en skarv precis vid "papp locket" under ratten inne i vänster hörna där stödet finns till detta lock. Har bestämt för mig att kablarna var blå samt blå/med röd rand och gul samt gul/med röd rand. Klipper man upp orginalkablaget här i denna skarv och lägger ny "jord" upp till stereon från antingen fram eller baksystem beroende på vilken sladd man klippte av så funkar det hur bra som helst.
Tack för det Tekniknissen!

/Fredrik
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Micke Olsson: Då har han nog kopplat förbi dete, för det märks ingen skillnad... Tack för svaren iaf!

Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.