|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har en 523:a i familjen som börjar strula. har hänt flera gånger när man startar bilen att Abs, asc lyser och är ur funktion, och att hastighetsmätaren inte fungerar. mätaren har dock gåttt igång efter en stund. nästan gång man startar bilen kan allt vara i sin ordnign igen. nån som haft samma problem? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Absgivare vänster bak tror jag på. Kolla mektipsen . MVH Hasso |
|
Hasso har full koll som vanligt. Jag råkade ut för EXAKT samma sak... Oskar |
|
| får tacka experten Hasso. nu är det tydligen så att abs givarna är bytta 2 ggr tidigare. vet ej vilka det var.(fars bil). de verkar inte stå pall för mkt. går ju som tur på garantin än så länge. (1000mil kvar) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Expert är för mycket sagt, 30 års skruvande och felsökande ger lite erfarenhet som man har nytta av i mellanåt.Sen en hårdisk som memorerar rätt bra när det gäller bilar och deras fel,lär mej väldigt mycket på detta forum också då jag inte varit BMWägare tidigare Men mycket är ju bara elemetära saker som är samma på alla bilar. Sedan har jag en mycket bra verkstad som skruvar BMW i kulisserna också. Hej Oskar länge sen:) MVH Hasso med 01-optik-9,5 |
|
För det första: Hej själv Hasso...var ett tag sedan. För det andra: Fleshy. Om du haft så mycket problem tycker jag du ska få alla utbytta på garanti. Är en känd svaghet. Felet är korrigerat på nyare årgångar... Oskar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.