|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
parolof |
den på bakluckan? |
| köpte min för 10.000kr ett halvår sedan, varit nåra småsaker o fixa men fungerar nu i princip klockrent. visserligen gått något sjuka ~34.000mil men o andra sidan fått service m.m för ca 78.000kr sedan början på 90-talet med två äldre män som ägare i ca 14år. blir dock intressant o se vad besiktningen ger mig för trevliga överraskningar nästa vecka. | |
|
Vigg0: Lycka till! Jag har dock aldrig varit med om några riktigt stora negativa överraskningar (ta i trä...) ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
| 34000 mil....respekt på det!! | |
svintoleffe |
jaap den extra vingen som sitetr på orginal vingen , den mande jag. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Svintoleffe: Är det inte vingen från Alpina? ///BMW - Was sonst! |
|
| natas, det vart iaf inte några denna gång, besiktigad utan anmärkning :) | |
|
De höga priserna på hyffsade E30 är förstås roligt för oss som äger sådana! ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| Beror det höga priset på hög efterfrågan från ungdomar tro ? | |
|
Nja, tror inte alltför många ynglingar satsar på fina E30 när man kan köpa E36 för samma pengar. Eller? ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
nxv |
skulle jag välja mellan E30 och E36 så är ju valet självklart! E30 hela dagen. visst är E36:an snygg, men E30:in har det "äkta" BMW utseendet och aggresiviteten. Och jag är ung i mina bilår.. Bilen på G: Länk |
| Och jag blir helt varm när jag tänker på att jag har två stycken E30. Båda födda 87, en coupé och en 4dr. båda 22k mil på mätarna och givetvis 325 ;) | |
|
Nice med e30... Särskilt 325. Synd bara att det inte finns många orginalåk kvar... Förresten, hur är det med e30klubben.com ? har legat nere sen en tid tillbaka. ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Hur funkar då prissättningen på M3 E30? Hur kan man egentligen betala över 100000:- för en gammal omodern bil? |
|
nxv |
m3jonas: de priserna verkar vara rimliga ,med tanke på hur få E30 M3 det finns. Tillochmed i tyskland, holland och beligen kostar de runt 80000sek. Man får betala för kult och status. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
gav 10 tusen för min 320 touring -89. Nu sitter det 325 maskin i, extraktorgrenrör, lamelldiff och FK 60/40 väghållningssats... skall i med 2,7liters. Förväntar mig att få rätt bra betalt i slutändan när jag överger min beemer. Har fått erfara att det är folk i "medelåldern" som köper dessa tokfina e30s. Inga 18åringar, därför finns det pengar att betala dessa priser med. Bilarna är snart klassiker och fina exemplar finns det ju inte så många av... |
|
|
Tror precis som Amplify riktigt fina e30 kommer att köpas av personer som närmar sig medelåldern och har god ekonomi. M3e30 var bilen man drömde om när man hade nytaget körkort och hade lyckats komma över en tididg 318i e30 med reflexramp bak, stripes och alldeles för breda fälgar. Racerbilen: Länk |
|
|
Amplify, BjörnB: Hehe, det finns undantag!!! ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Natas: Man kan ju vara medelålders i sinnet även om den fysiska åldern är betydligt lägre ;) Racerbilen: Länk |
|
|
Då måste jag vara pensionär då (eller besatt) med mina e30... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.