|
|
|
|---|---|
|
Då sitter man och letar som en galning efter en ny bil. Gamla är sålt och pengar klara:-) Detta är vad jag har satt upp utöver det som är standard. Nåt mer man "måste" ha eller har det kommit nåt nytt som extra som jag missat? X5 diesel 2004 facelift Grå, silver eller svart metallic Sportpaket Sportstolar Navi + TV proff DSP Panoramatak Webasto Park sensor Nåt spesiellt med dessa jag bör kolla upp? Nånting som är vanlig sjuka på dessa bilar? På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Verkar ha fått med det mesta! - Stolvärme fram och bak - Tonaderutor Tycker Kalaharabeige metallic är fin också. Vilken färg på inredningen? samt material på paneler? Den här är väldigt fin och har det mesta på din lista vad jag kan se. Länk |
|
|
johankall; Tack! Stolvärme är ett bra tips ja. Tonade rutor kan jag i värsta fall få nån till att göra i efterkant. Den på blocket verkade ju bra, men den går det inte att lyfta momsen på. Jag måste det eftersom jag ska tulla in den i Norge. Har hittat en på BMW i tyskland nu. 40.000 euro eksl moms. Den har allt utom Panorama och DSP tyvärr. Panorama går inte att eftermontera och jag tvivlar på att DSP är gratis att eftermontera:-) Trista sannheten är bara att en på 40.000 euro landar på över 700.000 NOK.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Den här har rätt spec Länk den borde du dessutom kunan lyfta svensk moms på då den är företagsägd. De har även en 05an svart med ännu mer utrustning. Bilder finns längst ned på den här sidan. Länk Lycka till Asken |
|
|
Den såg kanon ut Asken! Synd att det är en 05a bara. Den har mycke mer avgifter. Den hade landat på 850.000 + i Norge tyvärr. Måste ha en 2004, reggad innan december 2003 första gången. tyvärr. Lite avundsjuk på er som bor i sverige nu.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Linus bil skulle jag itne rekommendera förresten sen jag var där och kikade på en 530 för ett tag sen. Asken |
|
|
OK, men vem har pratat om Linus bil? Hänger inte med helt här:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
735 |
Hosse: Bilen i johankalls länk är ifrån Linus Bil.. Inte för att du frågat, men tyckte länkade bilens front såg för dj..lig ut! Är det org. med dessa extra "hål" under gälarna? Det va inte direkt stilrent. Va Bangle bakis när han skissade den fronten?? ;-) BMW-förare älskar oftast! |
|
Ser ut som kofångare, sidesteps och lister är lackade. Tyckte iof den var snyggare så ;) men smaken är som ***** vet vi alla. Eller det är kanske något kit på den? Ska hålla ögon öppna efter en 3.0D -04 |
|
|
Jepp, den är "nedlackad":-) Jag har sett att det är några få som har luftfjädring oxå. Det hade kanske varit nåt ja! |
|
|
Kollar på BMW.se nu och ser massa utrustning som jag inte kände till. Kan det stämma att detta är standard? - Bilbälten: - Automatisk höjdinställning av övre bältesfästen fram - Bromsljus, adaptivt - Oljekvalitetssensor - förberedelse för AUX-ingång i handskfacket ?? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| Jag har gärna komfortstolar också. | |
|
Några tips: 2 axlig luftfjädring. Vet att både Borgs Bil och Solna haft ett par bilar var med problem med denna så jag rekommenderar konventionell fjädring med nivå bak och sportfjädring på sin höjd. Bilen på Linus bil skulle jag villigt satsa ett par hundra kronor på att den är duktigt smälld och därför omlackad så. Det vore inte den första bilen från Linus som vore smälld i så fall av vad jag kikat på, inklusive mina bekanta. Hosse. Kan du inte hyra el leasa en bil från Sverige? Mvh Asken |
|
|
Asken; Jasså? Ja det är ändå svårt att hitta X5or med luftfjädring. Ja, kanske leasing i sverige går? Frugan får inte köra den egentligen då som Norsk, men kan ju vara värt att chansa? Nån som vet priser på leasing i sverige på en sån eller vart man kan hänvända sig? Komfortstolar hade jag i den sista. Riktigt sköna, men saknar sidostöttan nu känner jag.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
OK, nu har jag hittat några bilar, men dom saknar flera godbitar på utrustningslistan. Nån som har aning om vad detta kostar att eftermontera? - Larm - TV tuner på Navi Proff - Webasto - Mörka ruter bak - DSP / HiFi Proff / Logic 7 - Sidesteps Detta känns som viktiga saker:-) En annan sak. Kan man koppla in en DVD på en Navi utan TV tuner egentligen? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Suck.. otroligt svårt att hitta en bra bil.. Börjar bli less nu. Jag har hittat en billig nu, men den saknar följande "måste ha" utrustning. - Sportstolar med minne. Denna verkar ha orginalstolarna, och dom har inte ens elstyrning eller minne. Var kostar detta att eftermontera?? - Larm. Var kostar detta att eftermontera?? Sedan har denna bil nivåreglering. Vågar man köpa en bil med det eller? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.