|
|
|
|---|---|
Ulke |
Undrar hur ni har gjort som har bytt ut era mittre ljuddämpare på 530/540 E34? Bilder??? Min har nämligen börjat skorra (främst vid kall motor), kanske bara är någon upphängning iofs, men funderar ändå på att byta ut den för att få lite mer muller :o) mvh Ulke |
|
Hej på min förra bil 525 ´90 har jag monterat 2x2,5" med Micros Simons burkar o det lät skönt! Inte så mycket så att alla omkring kollade men det brummade. 2st dom mista burkar o bak 2st dom mellan modelen samt 2st ändrör o massa 30graders o raka rör. Kom billigt undan för ca 2000kr och det var en del tänkande o våldsamheter men det var värt för ljudets skull! dB är inte allt, det finns MHz oxå! MVH Blyfoten |
|
|
När jag fick mitt system gjort av Ferrita så fick de plocka bort "resonanslådan". Den ändrar bara kupeljudet. DANNE Min bil: Länk |
|
Ulke |
fick iofs hem erbjudande från Raka Rör i brevlådan i fredags, men det var bara till 525-535 typ, annars hade jag nog nappat direkt...rostfritt system från kat o bakåt för 4500kr. Antingen blir det till att ersätta det befintliga från kattarna, har ju 2 st med rörbitar i passande storlekar, eller köpa en ny original, men det svider ju lite at hosta upp lika mycket som det kostar för ett rostfritt från katen o bakåt på en 525/535 bara för att få en ny mellanljuddämpare :( mvh Ulke o tack för svaren......flera? |
|
Dom på Raka Rör brukar ha massor med olika grejer! Ring dom o fråga! Dom måste ha nåt som passar dig. Blyfoten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.