AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
785

Dörr i baklås HJÄLP

_M
46
_Manne_
528 ia touring
När jag kom ut ikväll å skulle åka till jobbet så tryckte jag på knappen i nyckeln och var nog för snabb att dra i handtaget på förardörren...vilket ledde till att den liksom hamnade i "baklås"gick varken att öppna utifrån eller innifrån..vad kan ha hänt och hur löser man detta???lite trökigt att klänga över från passagerarsidan...testade också att låsa upp å låsa igen och ryckte lite i handtaget men inget verkade funka...

//Panikslagen bmw ägare
fjamsetramsa
Kan du inte lyfta på handtaget samtidigt som du vrider nyckeln??
_M
46
_Manne_
528 ia touring
Nej det har prövat....verkar som allt fungerar i dörren rent mekaniskt när jag trycker på knappen och vrider på nyckeln...mysko fel...knappen rör sig upp o ner....

//Manne
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Det är nog bara ett litet ålderstecken..snart får du krypa in genom bakluckan ;)!

_M
46
_Manne_
528 ia touring
Till _martin_ som inte ens vet vad han köper för bil elller har för utr när han tror att han har bensinvärmare i sin bmw när han i själva verket bara hade defas warm upp system....hahahaha skratt retande...men så kan det vara ibland när man tror man VET...fast man ine vet ett skit...har du "riktat" fronten än då???hur kan man utan med sina egna ögon köpa en bil som är helt sne i fronten utan att ens märka det...dags att investera i glasögon kanske???...ok nog om detta åter till problemet det ar bara att ställa in bmw i garaget imorse när jag kom hem från jobbet..sen gå ut å låsa upp den när den tinat klart..den hade bara frysigt visade det sig....
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
_Manne_ och _martin_: borde inte ni dra in på ett hotellrum o få det överstökat? ;-) :-D

_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
frysigt...heter det så :)??Nu ska du inte bli sur manne...jag är faktiskt avundsjuk som inte har fått antikvärde på kärran än haha!
11
bärra
525I- 89
Hallå. Det kan bero på att när det är lite kallare så går kolven som driver centrallåset i dörren för långt ner och låser sig. Bör smörjas upp vid bästa tillfälle. hade samma på min och lite låsolja senare var den som ny.

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Har fått EXAKT samma fel på min fram dörr. Tror ni att det hjälper om man tar en sväng så att bilen blir ordentligt varm och tinar på så sätt? Vilken kolv är det som bör smörjas?

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.