|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om Micros Brembo skivor? Är dom något att ha eller är det bättre att köra på Mekonomens? Eller kan det vara så att Mekonomen skriver sina priser per par? För det är lika dana skivor. Kollade på ritningarna från både Micro och Mekonomen och dom var samma ritningsnummer. Micros kostar 650kr och på Mekonomen 1080kr Mvh Erik | |
Gemini__ |
Köp originalskivor så vet du vad du får, är mitt tips. Dessa är inte så dyra hos BMW ändå. Mvh: Thomas Länk |
|
Jag ringde precis Bmw och Mekonomen. Skirvorna på bmw kostar 1065 och samma pris på Mekonomen. Mekonomen sa att det var samma skiva. villket låter troligt. Jag kollade på ritningen som mekonomen hade på skivan på din sida. Jämförde den med ritningen på Micros hemsiga. ALLA mått är lika dana. det är exakt samma ritning.. då måste det väl ändå vara samma skivor på micro? :S Mvh Erik |
|
Gemini__ |
Hur som helst tror jag inte skivorna på Micro är helt värdelösa. Så vill du komma billigt undan köp dem. Själv skulle jag dock köpa dem hos BMW. Ha det! Mvh: Thomas Länk |
|
Micro säljer ju riktiga Brembo skivor. Vem säger att BMW gjort nya skivor sen 90-talet? Vi sålde tex. original bromstrummor till Volvo Amzon förra året som va tillverkade sent 70-tal. Köp Brembo för det är verkligen inte skit. Allt som kommer ifrån BMW är verkligen inte bäst. MVH Patrik |
|
|
Bara för att måtten e likadana behöver det absolut inte betyda att skivan är lika bra! Mycket spelar in. Val av material och tillverknings process tex. Att måtten e samma beror ju helt enkelt på att skivan är tvungen att ha dessa mått för att passa till din bil. Köp BMW original eller bättre! Snåla på säkerhet är det sista man ska göra.. Mvh Jojje |
|
|
1100 kr/skiva är väl inte ens något att prata om. Det är ett bra pris och jag skulle köpa på skivorna BMW. BMW har ju själv tagit fram modellen och vet då vad då vilka grejer som är perfekta för just den bilen. Klart att det finns andra bra delar som tillverkas av andra också, men när det ändå inte kostar så mycket så tycker i alla fall jag att det inte spelar någon roll. Då köper man original! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
men Micro har ju brembo skivor. Exakt samma som Mekonomen. Och Mekonomen samma som BMW. mvh Erik |
|
|
Kommer skivorna härifrån Länk så spelar det väl ingen roll om "Runt hörnet Arne" Micro, Rolls royce eller BMW säljer dom. Förutsatt att det inte är någon 2:a sortering men det tror jag knappast skulle tillåtas av Brembo. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Brembo säljer INTE någon andrahandssortering. Brembo tillverkar skivor till de flesta europeiska biltillverkarna, däribland BMW, Mercedes, Ferrari, Maserati med flera. Bremboskivorna motsvarar originalskivan till 100%. I Fallet med M5 (och en del andra tyngre prestandamodeller) är bremboskivan en så kallad High Carbon - det vill säga att man höjt halten av kol i skivans sammansättning, för ökad värmetålighet. Givetvis är BMW's originalskivor också av högsta kvalité. Brembo kan, förutom ovan nämnda firmor, även köpas på Autoexperten. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
VB M5 montera på Brembo skrivorna du kommer säkert bli mkt nöjd med dessa skivor. Själv så hade jag en e36 320-97 och org.skivorna var lite rostiga så jag tänkte nu ska jag byta till brembo denna gång. Mina skivor var sajpade ojojoj mkt bättre än org. skivor, nu säger jag inte att org.skivorna är dåliga, men brembo håller högre klass. Dessutom så fick jag lovord från sbp, de sa fan vad bra de nyper. Du blir icke missnöjd, testa så får du se. |
|
|
Ja det blir nog micro skivorna. Varför lägga ut extra pengar på samma skiva? Kan man lägga dom pengarna på annat roligt istället. Mvh Erik |
|
|
Sälv så tycker jag att du ska köpa org. skivor. Kostar ju inte många kronor o då vet du att du får de rätta till just DIN M5:a. ///Micke |
|
|
Duffyman: Precis! Om man en dag vill säga bilen så ser det seriösare ut om man har köpt original. Bilen håller värdet bättre! OBS! Endast i de verkligt seriösa kretsarna = behöver inte vara så för de flesta svenssons. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Nej det har ni ju helt klart rätt i. men ur säkerhets synpungt så lär ju inte brembo skivorna vara sämre.. Mvh erik |
|
| Jag köpte Bremboskivor från Mekonomen till min M5:a för ett par år sedan och kan bara säga att jag är supernöjd! | |
| Brembo är ett signum vad gäller bromsskivor,annars hade väl inte Porshe ha dom till sina bilar,och Porche är ju kända för att ha dom bästa bromsarna som finns. | |
|
Är/var det inte Bosch som gör skivorna till BMW? Har köpt Brembo skivor en gång från mekonomen till en 318is (var 1.5år sedan) de slog sig rätt fort, så jag är lite skeptisk... Det är ju rätt naivt att tro att brembo håller samma kvalitet/prestanda rakt över. De gör bra grejjer och dåliga grejjer, precis som all andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.