|
|
|
|---|---|
|
har en 520 touring -92 och när man svänger kommer ett gnällande ljud framifrån, låter nästan som en gammal dörr. dyker upp när man kört en stund. kan det vara servon som håller på att ge sig? tacksam för svar | |
|
Hej ja det kan vara servon eller bara gammal eller dåligt olja... Låter det när du vrider på ratten stående eller bara när du kör??? |
|
|
Jag har ett liknande problem så jag lånar tråden lite istället för att skapa en ny. Nu när det blivit kallt ute dvs minus grader så börjar min ratt gnälla när man vrider på den. Det låter från rattstången ungefär där man ställer in ratten. Någon som har en lösning på det problemet? |
|
| provade igår utan att ha bilen igång och då låter det likadant.. servon funkar kanon när man kör utan att gå trögt elller hugga så jag utesluter nog att servon är på väg att ge sig... | |
| har läst i forumen här att det kan vara något stag som har några gummin som kan börja gnälla när dom blir torra och gamla...får väl smörja varenda led i framvagnen och se om det tystnar | |
| tog hem smörjmedel från jobbet idag och sprutade på lederna på staget som går från servon till styrlederna och det blev knäpptyst!! se hur länge det funkar men tyst blev det iaf...skönt att det inte var servon som var slut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.