|
|
|
|---|---|
| Länk | |
Njuren |
Gillar inte kromet på R32:an BMW - i nöd och lust? |
|
Gillar ljudet på R32'an, körde en i helgen, MUMMA!!! Hade de kört med DSG låda hade R32'an hängt på 0-100km/h Sedan gillar jag utseendet mer på Golfen än på ettan plus att det går att åka fyra stycken en Golfen. Men ettan är bakhjulsdriven vilket är kul... Mvh, /Wille |
|
|
måste ändå säga att jag tycker allt ettan är snyggare än golfen .. o den vinner i längden på sitt annorlunda design .. golfen är mer för de som inte vågar va lite annorlunda ... så bakhjulsdrift är det bästa av allt !!! |
|
Hawar |
Varför skulle man inte kunna åka fyra i ettan ??? |
|
Ang E87: När jag hade ställt in framstolen så den passade mig (är lång men sitter långt framskjuten trots detta) så fick jag in vaden mellan framstolen och baksätet. Att sitta i en Golf V eller Audi A3 Sportback är inga som helst problem för mig med en bakom mig. speedy68: Det har nog inte så mycket med att vara annorlunda att göra, folk har olika smak... |
|
|
Man väljer ju den bil man vill och jag säger inte att golf är dålig ... Kollade svälv på golf , audi A3 men tyckte att bmw är snyggare o de är många som har tyckt att jag gjorde rätt .. Är jätte nöjd med den !!! men de kan jag hålla med om vill ha utrymme så kan ju ettan va liten ... |
|
Coupén |
WilleW, skulle vara intressant att se dina vader, de måste vara rätt grova.... |
|
Nä, de är inte så grova, fick inte in benet mellan ryggstödet på framstolen och baksätet. Jag är 197 lång men jag har inte samma utrymmesproblem i andra småbilar då jag sitter långt fram med framstolen. Invändigt är ettan en liten bil, speciellt om man jämför med en 4 dörrars Golf eller A3 sportback där innerutrymmet kan liknas med e46. Mvh, /Wille |
|
|
I senaste Auto Motor & Sport testas 130i mot R32. Gissa vilken som blev favorit? ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Coupén |
WilleW, jag är själv 195.... men du kanske har extremt långa och tjocka ben och kort överkropp :-) Skämt åsido, visst är 130 en liten bil men att åka två vuxna (även över medellängd) och två barn i den är inga som helst problem. Behöver man en större bil så köper man nog en bil i större storleksklass. Verkar dumt att köpa en 130 för alla pengar man har om man egentligen behöver en Passat kombi som man kan få för mindre pengar... Att A3 sportback kan "liknas" vid E46 storleksmässigt är väl ungefär lika sant som att E46 är lika stor som en Passat, dvs., det är ju hela tiden gradskillnader i storlek mellan bilarna. Vilka bilar som är "ungefär" lika stora är en ganska subjektiv bedömning. Kul att AMS äntligen testat 130 "på riktigt" mot R32! |
|
Jag har haft både en e46 touring och en A3 sportback, jag har två barn som sitter i barnstolar, ingen nämnvärd skillnad i innerutrymmen. Bagaget är självklart större på e46, men dåligt disponerat. Ang. AMS testet: R32 vann banronden(Hockenheim) och ljudronden vilket gör ont i BMW själen :( Mvh, /Wille |
|
Coupén |
Ljudtest är av naturen väldigt subjektiva. Vill man ha mer ljud så är det ju lätt åtgärdat.... Tycker att 130i låter helt perfekt. Hade den låtit mer så hade jag inte köpt den, vill inte ha någon raggarbil, bara pinsamt. Men jag är ju över 30 å andra sidan. Ang. bantestet så håller jag med men på en annan bana kan det eventuellt ha sett annorlunda ut. Bilarna var ju trots allt rätt jämna och i praktiken spelar det ingen roll, kör oftare motorväg än bana... Och totalsegrare var ju trots allt BMW utan tvekan. Det var också några faktafel i testet men det kanske har mindre betydelse. Bl a på garantier så fick 130i mycket sämre betyg än folkan trots att de i listan över garantier har exakt samma, eller var det tryckfelsnisse? En annan sak som jag funderade på var att AMS tyckte att 130i borde ha mekanisk diff. Något som också efterfrågats av någon här på forumet. Kan någon förklara hur DSC, DTC och mek. diff. är tänkt att samspela? Skulle vara intressant att höra ett lite djuplodande tekniskt inlägg på detta ämne.... |
|
Lyfter denna gamla tråd med en fersk 130vsR32 video :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.