|
|
|
|---|---|
|
Har en e36 coupe. När jag stannat å stängt av så immar det som f*a efter en stund, de börjar vid framrutan. Kan det läcka ngn stans? den tar lite kylvatten men inte alls mkt. Det blir ej blött inne i bilen... (325i) | |
|
då är förmodligen toppackningen trasig till 99%, om nu inte nån vattenslang är sprucken eller trasig tyvärr dom bilar jag haft har det varit toppackningen som varit boven hoppas du har bättre tur |
|
parolof |
insidan eller utsidan på rutan? Är det på insidan, så hade jag samma problem på en bil jag hade, det var värmeelementet som läckte. |
| Japp, håller med ovanstående talare. Borde dessutom finnas en svag glykollukt eller så smakar imman glykol, om du smakat på den :D | |
|
Ja jag tycker att det låter knepigt ifall toppackningen skulle vara boven till att den immar igen vad får du det ifrån, då går ju vattnet in i motorn..troligt vis har du någonstan fukt i bilen .. kan du ställa in den och köra med kupévärmare och ha dörrarna öppen så kanske du torkar ur bilen ... men jag tror inte på det där med att det skall vara en kass toppackning Bimmer |
|
|
Ja det skall vara att packningen ryckt och att trycket i systemet skulle bli så högt att du har fått en läcka i anslutning till värmepacketet då.. men nja Bimmer |
|
|
OK, får prova att smaka på imman. Den e på insidan... Men om elementet skulle läcka skulle det inte bli blött inne i bilen då? eller var tar vattnet vägen? |
|
| Förresten, var sitter elementet? e det svårt att byta/kolla efter läcka? | |
|
jag kan nog nästan gissa mig till att du har fukt i själv golvet (golvmattan), morsan har det i sin E36a... så det är bara att riva ut sätet och lyfta på golvmattan och ställa in en avfuktare! har du taklucka så brukar avrinningen till den va tätt (har även samma problem på min E30 med taklucka) BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
Men det börjar vid framrutan på insidan.. |
|
|
precis så är det med morsans E36 sedan också... känn efter på golvmattan på förarsidan och passagerar sidan om du känner nån fukt där.. BMW CS Nr:06086 Länk |
|
| OK, ska titta efter i morgon | |
|
Har tittat lite nu, å det var lite fuktigt på golvet på förarsidan fram, men ingen annanstans.E det elementet som läcker då? Kan ju inte vara mkt eftersom det bara var lite fuktigt.. |
|
|
om packningen gått så blir det enormt fuktigt i motorrummet vilket orsakar fukt på rutan,men det borde gå att se snabbt om det är en glykoldimma eller bara vatten utifrån har du smakat el luktat på den? som sagt i två fall för mig har det varit toppackningen alt toppen som farit hoppas bara för din skull att det är elementet eller annat om du varmkör bilen försvinner det då eller? |
|
| Ja det försvinner när man startat bilen å fläkten.. | |
| men då är det bara vatten utifrån bilen som kommit in | |
|
det du kan göra om du är osäker, är att sätta i kylarcement som det kallas ok stationer har en stp burk 3dl med sånt i det funkar kanon och beckar INTE igen värmepaketet som dom gamla medlen gjorde dom nya medlen kristalliseras när dom får kontakt med syre så följ instruktionerna på burken varit in på några bilfirmor (bmw , audi och volvo och pratat med dom och tydligen är det vanligt att sätta in sånt för att förebygga även på nya bilar då man vill undvika a ev läckage tvivlade starkt själv i början innan jag testade på en bil som fuktade mellan topp och block och det blev tätt och har funkat än så länge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.