|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag fått utrustningslistan på min bil. Undrar om någan kan hjälpa mig att översätta den, samt kolla om jag har förstått rätt på de jag tror jag förstått rätt :) Eller finns det översättningar på internet någonstans? Sökt men ej funnit svar. Tacksam för hjälp! 288 Leichtmetallraeder Lättmetallfälg? 314 Frontscheibenwaschduesen beheizt 320 Modellschriftzug entfall Utan emblem? 354 Gruenkeil-frontscheibe 401 Schiebe-hebedach, elektrisch 410 Fensterheber, elektrisch vorn Elhissar fram? 416 Sonnenschutzrollos Rollos? 423 Fussmatten in velours Fotmattor i velour? 428 Warndreieck 465 Durchladesystem 494 Sitzheizung fuer fahrer/beifahrer Stolsvärme fram? 498 Kopfstuetzen im fond 510 Leuchtweitenregelung abblendlicht 520 Nebelschweinwerfer 534 Klimaautomatik Klimatanläggning? 556 Aussentemperaturanzeige Utomhustemperatur? 655 BMW Bavaria C Business Stereon? 676 HiFi lautsprechersystem HiFi-system? 686 Antennendiversity 708 M Sport-lederlenkrad II M-sport ratt? 801 Deutschland-ausfuehrung Tyskt utförande, innebär? 860 Seitliche blinkleuchten vorn Vita blinkers fram? Vad som är lite roligt är att bilen är producerad 1991-02-18, fyra dagar efter min femårsdag :) Tänk att kvitterat ut den ny, mums. | |
|
Titta till vänster på denna sida och klicka på "Modellguiden" sedan klickar du på "Tyska förkortningar". Hoppas du finner en del saker där. Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
|
"288 Leichtmetallraeder Lättmetallfälg? JAPP 314 Frontscheibenwaschduesen beheizt Måste vara uppvärmda spolarmunstycken (till framrutan) 320 Modellschriftzug entfall Utan emblem? JAPP 354 Gruenkeil-frontscheibe Gröntonad överkant på framrutan 401 Schiebe-hebedach, elektrisch Elektrisk taklucka 410 Fensterheber, elektrisch vorn Elhissar fram? JAPP 416 Sonnenschutzrollos Rollos? Solskyddsgardiner 423 Fussmatten in velours Fotmattor i velour? JAPP 428 Warndreieck Varningstriangel 465 Durchladesystem Genomlastningslucka (skidsäck?) 494 Sitzheizung fuer fahrer/beifahrer Stolsvärme fram? JAPP 498 Kopfstuetzen im fond Nackstöd? 510 Leuchtweitenregelung abblendlicht ? Nånting avbländbart... :) 520 Nebelschweinwerfer VET EJ 534 Klimaautomatik Klimatanläggning? JAPP 556 Aussentemperaturanzeige Utomhustemperatur? 655 BMW Bavaria C Business Stereon? VET EJ 676 HiFi lautsprechersystem HiFi-system? 686 Antennendiversity 708 M Sport-lederlenkrad II M-sport ratt? JAPP 801 Deutschland-ausfuehrung Tyskt utförande, innebär? / Mvh Joakim Länk |
|
| Ska se vad jag hittar, tack! | |
|
465 Durchladesystem, har fällbart baksäte, ej skidlucka. Kan det vara det? Då återstår alltså: 498 Kopfstuetzen im fond 510 Leuchtweitenregelung abblendlicht 686 Antennendiversity samt vad 801 Deutschland-ausfuehrung Tyskt utförande innebär? |
|
|
Äsch va dum jag är, Modellguiden/Utrustningskoder! Tack så mycket för hjälpen ändå grabbar! |
|
|
498 Kopfstuetzen im fond bör ju vara nackstöd bak 510 Leuchtweitenregelung abblendlicht skulle jag tro är ljusviddsreglering |
|
|
288 = 7x15 krysseker med 225/60 15 V inklusive reservhjul kostade 2400DM extra till 525i i april-91. 416 = Elgardin bakruta, samt på 91:or manuella sidogardiner, senare bilar har det som separat tillval kod 417, kostade 925DM. 686 Antennendiversity är 3 antenner som är integrerade i bakrutan, kostade 400DM, och gick bara att få tillsammans med 655 BMW Bavaria C Business 1330M eller 656 BMW Bavaria C Professional 2060DM, som då är stereoapparater. 676 = HIFIhögtalare, 10 högtalare, 3-vägssystem 710DM. 556 = Yttertemp med digitalklocka och halkvarning 180DM 520 = Dimljus 385DM 465 = Fällbartbaksäte 980DM 428 = Varningstriangel/förbandslåda, lagkrav har jag för mig sedan 1/1-91 i Tyskland, samtidigt kom även dimbakljuskravet och 510:an inifrån ställbara halvljus i höjdled. 801 = Tysktutförande, skulle jag benämna som default, andra länder kan ha tillägg/avdrag från den standarden. 860 = Sidoblinkers, mycket mycket bra att ha på en importerad bil, det innebär att ingen hemmapulare har borrat i skärmarna. Mvh Stephan |
|
| Du vet visst allt. :) Då återstår bara vad bilen kostade ny samt valutakursen 1991 ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.